סטורדוט משנה כיוון: הציגה טעינה ב-5 דקות למכוניות חשמליות

סטורדוט מציגה סוללות לרכב חשמלי

חברת סטורדוט הישראלית, שהתפרסמה לפני כמה שנים כחברה שהבטיחה לטעון סלולרי ב-30 שניות, משנה כיוון. השבוע הציגה החברה בתערוכת Cube בברלין טעינה מהירה לסוללות של כלי רכב חשמליים – ב-5 דקות. לפי דורון מאירסדורף, מנכ”ל החברה, המטרה שלהם היא להגיע למקסימום וולטאג’ בזמן קצר.

החברה משתמשת בידע שצברה בפיתוח הסוללה לסמארטפונים, כדי לשפר את הסוללות הקיימות לכלי רכב חשמליים. סטורדוט פיתחה דור חדש של סוללות ליתיום יון (תרכובת נפוצה מאוד לסוללות בכל תעשיה כמעט), שבהן הוחלפו האנודה והקתודה בפיתוח ייחודי של החברה, שבנוי מתרכובת הכוללת גם שריג אורגני  לצד שילוב של חומרים ברמה ננומטרית. מאירסדורף מביא כודגמא דווקא חומר פשוט יחסית, כמו סיליקון, שנעשה בו שימוש ברמה ננוטמטרית – כך שהיכולת שלו להתנפח ולהזיק לסוללה, יורד.

מאירסדורף מציין שכרגע החברה עובדת עם שני יצרני סוללות באסיה, על התאמה של פס הייצור, בעיקר בתחילתו של הפס, כדי להכניס את הסינתטזה האורגנית לסוללות המיועדות לכלי הרכב החשמליים. “זה משהו שהתעשיה הזו 30 שנים לא עשתה. צריך לעבוד כמו היי טק, לא כמו גאראג'”, אומר מנכ”ל סטורדוט.

החברה, במכוון, מתעקשת לעבוד עם מפעלים קיימים, כדי לצאת לשוק בזמן סביר, וללמד אותם לעבוד כאמור, עם טכנולוגיות חדשות. ברם, במקביל, סטורדוט בונה מפעל משלה באסיה, שיתחיל עם קצב ייצור של גיגה אחת, ב-2021. “אנחנו רוצים לעשות הורדת עלויות כדי לפתח את הדורות הבאים (של הסוללות)”, אומר מאירסדורף.

 
ומה על הסוללות לסמארטפונים שנטענות תוך פחות מדקה שהחברה הציגה כמה אבות טיפוס שלהם בשנים האחרונות? על אף שהובטחו ב-2016, אלה בינתיים לא יצאו לשוק אלא בסדרות מוגבלות, בשל מגבלות תקנים וייצור. מאירסדורף מסביר לנו שתקני הטעינה הנוכחיים, אפילו USB-C, לא מספקים את כמות הזרם הדרושה לסוללות האלה, והן דורשות יתר מדי שינויים במבנה הפנימי של הסמארטפונים, כמו גם בשקע הטעינה עצמו.

אז במקום זאת, החברה ממקדת מאמציה בסוללות חיצוניות לסמארטפונים, שיכולות להיטען תוך 5 דקות. סטורדוט מבטיחה הפעם שאלה יהיו בשוק ב-2018, והן כבר נמצאות בשלבי ייצור, באותם המפעלים שמייצרים גם את הסוללות עבור הרכב החשמלי. אגב, מאירסדורף גם מתייחס בדבריו באופן מובן למדי לטסלה. לטענתו, לטסלה לוקח כארבעים דקות טעינה וזמן מה להגיע לאופטימום של משרעת הטעינה, מה שהטכנולוגיה של סטורדוט עושה בדקות. כך או כך, נראה שתחום הרכב החשמלי וההינע שלו, עומד להיות מסעיר.

מילה של פרשנות

על אף העיכובים ביציאת המוצרים שלה לשוק, נראה שבסטורדוט עושים החלטות נכונות. במקום “להיכנס עם הראש בקיר” על מוצר שכרגע נראה בעייתי ליישום בקנה מידה רחב (סוללה לסמארטפון מסחרי), הם משנים יעדים ותמהיל מוצרים כדי להגיע לשוק מהר יותר. בהחלט סוג ההחלטות שכל הזנק חפץ חיים היה מקבל.

כמובן, נשמח לראות (ולסקור!) את הטכנולוגיה הישראלית המסקרנת הזו, כשתצא לשוק בתצורה מסחרית.

אולי תתחברו גם לאלה?

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 16 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

השאר תגובה

banner