ישראכרט מודיעה על תחילת תשלומים בנגיעה מהסמארטפון

בחו”ל זו כבר השגרה, אבל בישראל מדובר בבשורה: ישראכרט מתחילה לאפשר תשלומים בנגיעה או מה שמכונה “ללא מגע” (contactless) באמצעות הסמארטפון. באמצעות שירות ששמו ANYPAY בשלב ראשון, התשלומים יתאפשרו רק למי שיש לו סמארטפון מבוסס אנדרואיד, ומחזיק בכרטיס מאסטרקארד חוץ בנקאי  וחלק ממחזיקי כרטיס מאסטרקארד בנקאי. יוכל להתבצע רק ב-15,000 עסקים שכבר עברו לתשלומים בתקן EMV, אבל לוחות הזמנים למעבר לטכנולוגיה החדשה, ירחיבו את שורות העסקים שתומכים בה.

בישראכרט אומרים כי תוך מספר חודשים השירות יתרחב, ומזכירים כי עד נובמבר הרשתות הגדולות מחויבות לעבור לתשלום באמצעות טכנולוגיית EMV. בהמשך גם בעלי אייפון יוכלו לשלם באופן הזה.

איך יעבוד התשלום בסמארטפון?

כאמור, התשלומים מתאפשרים באמצעות שירות ששמו ANYPAY, המבוסס על טכנולוגיה חדשה ש-“מטמיעה” את כרטיס האשראי בתוך הסמארטפון. ואם לדייק, בסמארטפון יושב “ייצוג” של כרטיס האשראי, כך שברגע שהשירות יתרחב, נוכל להשאיר את הכרטיס בבית.

עוד בפואנטה:

דחיית הלוואות ודחיית משכנתאות – אלה התקנות לחודשים הקרובים

אמזון החזירה את השילוח המוזל לישראל

כדי להצטרף לשירות ANYPAY, הלקוחות מבצעים רישום של הכרטיס שלהם בתוך אפליקציית ישראכרט (אין צורך להוריד אפליקציה נוספת). ואז להשתמש בה כדי לשלם בבתי עסק.

כבר היום יכולים לקוחות ישראכרט לבצע תשלום בנגיעה בעסקים שכבר התקינו את הטכנולוגיה החדשה במסופיהם – בהן הרשתות זארה, דלתא, אופטיקנה, H&M ועוד עשרות אלפי עסקים ברחבי הארץ.

תשלום בנגיעה עם הסמארטפון באפליקציית ישראכרט

כל עסקה תדווח ללקוחות באמצעות הודעת דחיפה בזמן אמת, כאשר הלקוחות יוכלו לעקוב באמצעות האפליקציה אחרי כל היסטוריית הרכישות שלהם.

הפיגור ב-EMV

ישראל אמנם אוהבת להיתפס כאומה חדשנית וטכנולוגית, אבל בתחום של תשלומים ללא מגע אנחנו נמצאים בפיגור רציני. בבנק ישראל מדברים כבר שנים על קידום הנושא – אך בפועל העסק נגרר במשך שנים, ולא נקבע מועד מחייב למעבר מלא לטכנולוגיית EMV עד השנה למעשה.

יצויין שרק בחודש נובמבר השנה יחויבו עסקים בישראל שמחזור הסליקה הכולל שלהם בשנת 2019 הסתכם ביותר מ-100 מיליון שקל ומעלה, לתמוך באופן מלא בביצוע תשלומי אשראי חכם בתקן EMV.

ברם, מגפת הקורונה הציפה כמובן את הצורך לצמצם מגע, מה שהופך את התשלומים ללא מגע למתבקשים ודחופים יותר.

לדברי ד”ר רון וקסלר, מנכ”ל קבוצת ישראכרט, בימים בהם אזרחי ישראל נדרשים לריחוק חברתי, עולה הצורך בביצוע תשלומים ללא מגע: “בשנים האחרונות זה הכיוון אליו צועדת התעשייה כולה, ואני שמח כי ישראכרט תהיה החלוצה של הטכנולוגיה הזאת בישראל”. נזכיר גם שסגנו של וקסלר, אורי אלון, היה זה שהודיע על כניסת שירות אפל פיי לישראל עד סוף השנה בישיבה בכנסת שעסקה באפליקציות של התחבורה הציבורית.

בנוסף, בישראכרט נערכים להשקת אפליקציית נסיעה ייעודית לתחבורה ציבורית תחת השם ANYWAY  שתאפשר למחזיקי כל כרטיסי האשראי לוותר על כרטיס ה”רב קו”, ולשלם באמצעות סריקת קוד בנייד, ללא מגע . איך זה יעבוד? קראו כאן.

כאל ומקס  ישיקו שירות דומה

חברת ישראכרט היא אמנם הראשונה, אך שתי חברות האשראי המתחרות צפויות להשיק שירות דומה:

בחברת כאל צפויים להשיק בשבועות הקרובים שירות תשלומים שיאפשר בין היתר תשלום באמצעות הנייד ללא מגע. השירות יאפשר למחזיקי כרטיס ויזה ומאסטרכארד לשלם בבתי עסק באמצעות הנייד ללא כרטיס פיזי. בשלב הראשון השירות יפעל למכשירי אנדרואיד ובהמשך עם כניסתה של אפל פיי לישראל גם למחזיקי מכשיר אייפון. כאל צפויה להשיק בתחום זה פיתוחים מתקדמים נוספים שייחשפו בהמשך.

חברת האשראי  MAX תשיק בשבועות הקרובים תשלום בסמארטפון שיתאפשר בחנויות פיזיות ובקניות אונליין. התשלום בנייד יתאפשר באפליקציה הקיימת של max ברישום קל ומהיר, לשימוש ברשתות גדולות ובתי עסק רבים הפועלים על תשתית חכמה של EMV. התשלום בנייד יהיה זמין בשלב הראשון לבעלי מכשירי אנדרואיד, ובכל כרטיסי מקס, ויזה ומאסטרקארד.

ידיעה זו פורסמה במקור בבלוג הצרכנות פואנטה של דפנה הראל כפיר

אולי יעניין אתכם גם...

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

דפנה הראל כפיר

ב-11 השנים האחרונות ערכתי את מדור הצרכנות ב"גלובס", כתבתי בחלקים שונים של העיתון והגשתי באתר "גלובס" מבזקים כלכליים ואת התוכניות "ברקוד" ו"צ'ק אין". ביססתי את מעמדי כמומחית בתחום הצרכנות וכפרשנית בתוכניות טלוויזיה שונות, כמו "הכול כלול" בערוץ 10, אורלי וגיא בערוץ 10, "הבוקר של קשת" בערוץ 2, "סוגרים חשבון" בחינוכית ועוד. סיקרתי, ראיינתי וערכתי, כתבתי, ניתחתי ועיצבתי – כשבכל יום שבתי וראיתי לנגד עיניי מחדש את המטרות שבעיניי צריכות לעמוד לנגד עיני כל עיתונאי ועיתונאי: לספק תוכן חשוב, מהימן, מחדש ומועיל.

3 תגובותהשמיעו קולכם

  • הבעיה עם האפליקציה של ישראכרט לצורך הרשמה לשירות המגע היא שהם מתערבים בשיטת ניהול הטלפון וכופים בכך על המשתמש פעולה שעלולה לא להיות רצויה להם. הם מחייבים יצירת סיסמה לפתיחת הטלפון. דבר זה מחייב כתיבת סיסמה מאות פעמים ביום וזה לא הליך מקובל עלי. יש דרכים ליצור אבטחה בלי התערבות כזאת בניהול הטלפון.

    • איתמר שלום,

      זה נכון, אבל זה נדרש מבחינת אבטחה ברגע שמאפשרים תשלומים עם הטלפון. זו דרישה של גוגל, ברמת מערכת ההפעלה.
      אתה יכול להחליף סיסמא בקוד סודי (PIN) קצר יותר, או להשתמש בזיהוי ביומטרי, במקום.

השמיעו את קולכם

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

banner