EyeSight נכנסת לתחום החישה לרכב

eyesight jabil

EyeSight הישראלית, אשר מתמחה בזיהוי מחוות וכבר הוציאה לשוק כמה מוצרים בתחום, נכנסת לתחום החישה לרכב. אנחנו לא מדברים על ראיית מכונה מחוץ לרכב – אלא דווקא ראיית מכונה בתוך תא הנוסעים.

החברה הכריזה השבוע על שיתוף פעולה עם Jabil, שהיא חברה אמריקאית המייצרת רכיבים עבור חברות טכנולוגיה ורכב, אבל גם יש להם שיתופי פעולה ישירים עם יצרניות רכב, כאשר מדובר על פתרונות תוכנה או פתרונות המשלבים בין חומרה לתוכנה ייעודיים.

אז מה EyeSight הולכים לעשות? זיהוי של הנהג בכל המובנים: החל מזיהוי פנים, מין וגיל (נשמע קצת מפחיד, האמת), כדי לאפשר פרופילים אישיים והתאמה אישית של כוונונים ברכב שיש בו כמה נהגים,  אבל חשוב מכך, המצלמות שיותקנו במכוניות וראיית המכונה יוכלו לזהות את הקשב של הנהג – על ידי זיהוי מנח הראש, יציבה, מעקב אחר תנועת עפעפיים ומצב רוח, כמו גם היסחי דעת – על ידי קריאה של תנועת האישונים והמבט.
וכמובן, כמו במוצרים הביתיים של החברה, יאפשרו הפעלה של פונקציות שונות ברכבת על ידי נפנוף יד, מה שעשוי להיות יותר בטיחותי מאשר להתעסק עם הכפתורים ברדיו או ידיות וכפתורים בסביבת הנהג – או להוסיף מקומות שמעניינים אתכם בדרך לרשימת מועדפים פשוט על ידי סימן אגודל למעלה, המוכר בימינו יותר כ-"לייק".

 

 

EyeSight הם לא החברה היחידה בתחום, ויש להם גם מתחרים כמו גארדיאן, שצמחו במאיץ של מיקרוסופט, וגם הם עוסקים בניטור וראייה של פנים הרכב לצורכי בטיחות, על ידי מצלמה המותקנת בפנים הרכב.

מערכת מהסוג הזה, יכולה למשל לזהות שדעתנו מוסחת, שאנחנו מנמנמים על ההגה, שהפנינו את מבטנו לסמראטפון או שבכלל פנינו לאחור להתייחס לילדים במושב האחורי – ושבכל מקרה, העיניים שלנו לא על הכביש – ולנקוט בפעולות מונעות כמו להדליק אוטומטית אורות בלם, או להשתלט לחלוטין על הנהיגה כמו שמודגם בסרטון.  התוצר של המערכות האלה, כך נקווה, הוא פחות תאונות שנגרמות בשל היסח דעת של נהגים, לפחות עד שהמכוניות האוטונומיות יקחו פיקוד מלא, ובשאיפה, יפטרו אותנו מהשואה ששמה תאונות דרכים.

EyeSight מצטרפת לעוד חברות בתחום המסקרן הזה, שעד עכשיו היה ממוקד במבט של ראיית מכונה מחוץ לרכב לצרכים של מכוניות אוטונומיות, ועכשיו מפנה אותו חזרה, אל פנים הרכב.

אולי יעניין אתכם גם...

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 21 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת, לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

השמיעו את קולכם

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

banner