מי שמכיר את סקאלקאנדי זוכר אותה בעיקר כחברה שמייצרת אוזניות צבעוניות וזולות יחסית לבני נוער. אבל השבוע באירוע משפיענים החברה האמריקנית הודיעה שהיא נכנסת לליגה אחרת לגמרי עם שתי השקות שנועדו להוכיח שהיא יודעת לעשות גם אוזניות פרימיום רציניות – לקהל הכללי ולגיימרים..
האוזניות החדשות מגיעות עם מחירי פרימיום אמיתיים: 299.99 דולר לדגם Aviator 900 ANC ו-259.99 דולר לאוזניות הגיימינג Crusher PLYR 720. זה מחיר שמתחרה עם סוני, בוס ושאר שחקני הפרימיום, ולא עם מה שאנחנו רגילים לראות מסקאלקאנדי.
החברה לא הולכת על זה לבד – השקת שני הדגמים היא חלק משותפות חדשה עם THX, החברה שייסד ג’ורג’ לוקאס ב-1983 והפכה לסטנדרט איכות בתעשיית הקולנוע. THX Spatial Audio, הטכנולוגיה שמובנית בשתי האוזניות, אמורה ליצור חוויית האזנה תלת-ממדית שמגיבה לתנועות הראש.
טויין פאם, מנכ”ל THX, די התלהב מהשותפות: ”צליל היקפי עם מעקב ראש באוזניות Aviator החדשות הוא רגע היסטורי לשתי החברות”. הוא מבטיח שהטכנולוגיה תאפשר למשתמשים “לשמוע סרטים, מוזיקה ומשחקים כפי שהיוצר התכוון שייהנו מהתוכן”.

Aviator 900 ANC – סקאל קאנדי חוזרים לשורשים
אוזניות ה-Aviator 900 ANC הן ניסיון של סקאלקאנדי לחזור לשורשים – סדרת Aviator המקורית הושקה ב-2010 והייתה די פופולרית בקרב סלבריטאים ובעלי חוש עיצוב. הדגם החדש מביא עיצוב רטרו עם חומרים איכותיים כמו זמש וגימורים מלוטשים, כולל גלגל בקרה מחוספס, ג’ויסטיק ומסך LCD רב-תכליתי.
לעוד תכנים מעניינים עקבו אחרינו באינסטגרם או בטיקטוק
מבחינה טכנית, הן מגיעות עם ביטול רעשים אקטיבי אדפטיבי של 6 מיקרופונים, וחיי סוללה מרשימים של 60 שעות עם ANC כבוי או 50 שעות עם ANC פועל. יש גם טעינה מהירה – 10 דקות מעניקות 4 שעות השמעה. האוזניות תומכות ב-Bluetooth 5.3 עם LE Audio, חיבור רב-נקודתי, וכוללות טכנולוגיית שמכוונת את הצליל לשמיעה האישית של המשתמש, בדומה למה שראינו אצל מותגים אחרים.
יש כאן גם תכונות נוחות כמו זיהוי חבישה שעוצר ומפעיל את הנגינה אוטומטית, מיקרופון חכם לשיחות ברורות, עמידות בפני זיעה ומים, ותמיכה ב-Fast Pair ואיתור החפצים של גוגל.

דרך אפליקציית סקאלקאנדי אפשר לכוונן אקולייזר מותאם אישית עם חמישה ערוצים, לבחור בין שלושה מצבי EQ מוכנים מראש (מוזיקה, פודקאסט, והדגשת בס), ולהתאים את רמות חדירת צלילים חיצוניים, מה שכאן מכונה Stay Aware.
Crusher PLYR 720 – באסים שירעידו אתכם
אוזניות הגיימינג Crusher PLYR 720 הן סיפור אחר לגמרי. סקאלקאנדי משלבת כאן לראשונה את טכנולוגיית ה-Crusher שלה – דרייברי באס כפולים שיוצרים רעידות פיזיות – עם עיצוב גב פתוח ותמיכה בפלטפורמות מרובות. בניגוד לאוזניות חישה רגילות שמסתמכות על רעידות סביב האוזניים, הדרייברים של Crusher “יורים” ישירות לתוך הראש והאוזניים, מה שיוצר חוויה יותר טבעית וחזקה.
העיצוב הגב-פתוח יוצר במה קולית מרחבית וריאליסטית, משהו שלא רואים הרבה באוזניות גיימינג. יש כאן תמיכה בחיבור אלחוטי כפול – Bluetooth 5.3 LE Audio בשילוב עם חיבור 2.4GHz עם שיהוי נמוך, מה שמאפשר חיבור לכמה פלטפורמות בו-זמנית כמו כל הקונסולות העיקריות, PC וסמארטפון.

החברה מציעה שני דגמים: רב-פלטפורמי שתומך אלחוטית בפלייסטיישן, PC, סוויץ’ וסלולרי, עם תמיכה מחווטת ל-Xbox ודגם שמותאם ל-XboX עם תמיכה אלחוטית עבור קונסולת המשחקים של מיקרוסופט. חיי הסוללה מגיעים ל-48 שעות, וכמו ב-Aviator יש כאן מיקרופון חכם לשיחות ברורות, Sidetone ובקרת Chatmix.
דרך אפליקציית Skull-HQ (לדסקטופ) ואפליקציית סקאלקאנדי הניידת, אפשר לכוונן הגדרות RGB של האוזניות, אקולייזר Crusher מותאם אישית, בקרות THX Spatial Audio ופרופיל Enhanced Sound Perception מותאם אישית. יש גם תכונה מעניינת של הזרמת אודיו אלחוטי כפול – גיימרים יכולים לשמוע תוכן מהמשחק ובו-זמנית אודיו נוסף ממקור אחר, כמו מדריכי משחק או צ’אטים, עם בקרות עוצמה נפרדות.
מייק הנין מ-THX מסביר את היתרון עבור גיימרים: “משתמשי Crusher PLYR 720 יזכו לחוויית משחק ריאליסטית יותר. עם THX Spatial Audio הטכנולוגיה מביאה דייקנות ומיקום מדויק של אויבים זוחלים, התחמקות מכדורים וזיהוי מוקדם של איומים קרובים”.
סקאלקאנדי קופצים ליגה?
שני הדגמים נמכרים אך ורק דרך האתר של סקאלקאנדי ובאמזון, מהלך שמאפשר לחברה לשלוט בחוויית הקנייה ולא להיתלות ברשתות קמעונאות שעדיין רואות בה מותג זול. מבחינת התחרות, המחירים מעמידים את סקאלקאנדי מול שחקנים כמו סוני, בוז ושאר מותגי הפרימיום. הן גם צריכות להתחרות עם אוזניות גיימינג מתקדמות של SteelSeries, Razer ו-Logitech שנמכרות במחירים דומים.
השאלה היא האם הקונים יהיו מוכנים לשלם 300 דולר על אוזניות עם לוגו של סקאלקאנדי, גם אם הן מגיעות עם מפרט טכני מרשים ושותפות עם THX? עד כה החברה בנתה את המוניטין שלה על מוצרים ברף מחיר נמוך יותר – עכשיו היא מנסה לשכנע שהיא יכולה לתת ערך אמיתי בליגות הגבוהות. נראה אם הצרכנים מוכנים ללכת איתה למסע הזה.
Discover more from החיבור
Subscribe to get the latest posts sent to your email.