אוזניות EVEN H4 אוזניות ישראליות בהתאמה אישית

חברת EVEN הישראלית (השקעה של קרן firstime מקבוצת The Time של אילן שילוח וניר טרלובסקי), הוקמה ב-2014 כדי לתת מענה לנושא שכמעט לא זוכה להתייחסות: השמיעה של כל אחד מאיתנו שונה. אין שמיעה של מבוגר דומה לזו של ילד או של נער (ככל שאנחנו מתבגרים אנחנו מאבדים רגישות לטונים גבוהים), ואפילו קיימים הבדלים בשמיעה בין אוזן אחת לשניה.

קיבלנו לסקירה בלעדית את EVEN H4 (שקדמו לו בסדרה H2 ו-H3 האלחוטיים, ו-H1 שהיו מיועדות לתקליטנים), הדגם האחרון של החברה. הייחודיות של האוזניות של EVEN הוא שהן מבצעות לנו ממש בדיקת שמיעה, היוצרת “טביעת אוזן” (הם מכנים זאת Earprint, על משקל טביעת אצבע), והסיסמא שלהם היא שהאוזניות שלהם הן “משקפיים לאוזניים”. אז איך זה להרכיב משקפיים על האוזניים? ניסינו.

עיצוב ונוחות

אין ספק ש-EVEN בבואם לעצב את האוזניות שלהם קיבלו השראה מליגת העל, במיוחד העיצוב שלהן המשלב עץ מזכיר את העיצובים של האוס אוף מארלי. ועדיין, העיצוב מעט נופל מזה של הליגה הגדולה, והוא קצת פלסטיקי, אבל עדיין, נוח ופונקציונלי.

הקשת והזרועות עשויות פלסטיק, ואילו רום הקשת ב-EVEN H4 עשוי מתכת ומצופה בציפוי סקאי שחור שדווקא די נוח על הראש. הזרועות שמחזיקות את בתי הרמקול לעומת זאת לא נראות מאוד עמידות.

קשת מצופה סקאיי. EVEN H4

בתי הרמקולים עצמם גם הם עשויים פלסטיק, בחיפוי עץ כהה – שילוב שדווקא היה מאוד נאה בעינינו. הם סובבים על צירם כך שניתן להניח את האוזניות שרועות בתוך נרתיק הנשיאה שלהן, אבל הן לא מתקפלות לחלוטין.

הגודל שלהן הוא משהו בין On Ear ל-Over Ear, סוג של Over Ear מוקטן שדווקא מאוד מצא חן בעיניו והיה נוח על הראש. וזה אולי מתאר את המהות שלהן היטב: במראה עין הן לא נראות מרשימות במיוחד, אבל בפועל כשמניחים אותן על הראש ועל האוזניים הן דווקא יושבות טוב ונוחות, והן קלות ולא מכבידות על האוזן.

כריות האוזניים גם הן מצופות בחומר דומה לזה של הקשת, ולא נתקלנו בתחושות של הזעה או תחושת חום שנוצרת סביב האוזן בשימוש ממושך כמו שקורה לעתים באוזניות המכסות לנו את האפרכסת כולה.

בבית רמקול שמאל קבועים כל הכפתורים: כפתור השמעה/עצירה, כפתורי עוצמת קול, כמו גם שקע טעינה מסוג USB-C, שקע האוזניות האנאלוגי 3.5 מ”מ, והכפתור הייחודי לאוזניות האלה, שהוא כפתור מגודל יותר, כפתור ה-EVEN, שמפעיל ומכבה את “חתימת האוזן” האישית שלנו, ולצדו נורית חיווי. בית הרמקול הימני מנגד, חף מכל כפתור.

כפתור ה-EVEN

ומילה על נרתיק הנשיאה: הוא דווקא מרשים וטוב, עשוי פלסטיק קשיח למחצה ובציפוי בד הנושא את לוגו החברה. האוזניות יושבות בתוכו בנוחות, והוא מכיל כיסי רשת עבור הכבלים המצורפים והמדריך למשתמש. טרוניה אחת לגבי הכבלים: כבל האוזניות (זה עם תקעי ה-3.5 מ”מ), קצר מאוד ולא בהכרח פרקטי. אם יש לכם כוונה להשתמש באוזניות כמחווטות, כדאי שתתארגנו על כבל ארוך יותר.

משקפיים לאוזניים

בהפעלה הראשונה של ה-EVEN H4 תפנה אלינו “שרה”, הסייעת הקולית של האוזניות. מדובר בקול נשי עליז, שנשמע אפילו מתלהב יתר על המידה לעיתים (כן! אני מחוברת! היא תכריז בהתרגשות). “שרה” תדריך אותנו ביצירת “טביעת האוזן” שלנו, אותה בדיקת שמיעה למעשה שהזכרתי בפתיחה.

אז איך זה עובד?  האפליקציה של EVEN, תשמיע לנו סדרת צלילים לכל אוזן. כאשר אנו שומעים את הצליל, ולו החרישי ביותר, אנחנו צריכים להקיש על הכפתור הגדול שמופיע על המסך – בדיוק כמו בבדיקות שמיעה.

EVEN משמיעה לכל אוזן שמונה צלילים, בתדירויות שנעות בין 125 הרץ לטון הנמוך ועד 14 קילוהרץ לצליל הגבוה ביותר. “שרה” תדריך ותעודד אותנו להמשיך, למרות שהבדיקה לא מאוד מעיקה, ומסתיימת תוך פחות משתי דקות.

פעם ראשונה כשיצרתי את “טביעת האוזן” שלי, עשיתי זאת בבית קפה רועש. מה אגיד לכם? כנראה שיצאתי חירש. EVEN מציגה את ה-“תיקון” הנדרש לכל צליל ועד כמה אנחנו שומעים אותו מ-“רך” דרך “נורמלי” ועד “מוגבר” או “חזק” (Loud) באמצעות קו מתארך העובר דרך שלושה מעגלים (ראו תמונה מטה). ב-“טביעת האוזן” שיצרתי בבית הקפה הרועש (זוכרים מה זה בית קפה?), היה נראה שלרוב הצלילים אני זקוק להגברה…

מגזין החיבור גם בטלגרם! הצטרפו עכשיו ותדעו ראשונים

אבל כשחזרתי על הבדיקה בסביבה שקטה, קיבלתי תוצאה ו-“טביעת אוזן” סבירה יותר: רוב הצלילים, בשתי האוזניים היו בגדר הרך או הנורמלי מבחינת הצורך באבחנה שלהם, ומסתבר שאני מתקשה רק לשמוע צלילים גבוהים מאוד באוזן ימין, שכן התדירות של 14 אלף הרץ צריכה להיות אצלי מוגברת. כל השאר לא.  מעניין אגב איך תיראה “טביעת האוזן” של אדם מבוגר שישתמש באוזניות אלה או של כבד שמיעה.

אחרי שיצרנו את “טביעת האוזן” האישית שלנו, אפשר פשוט לפתוח כל אפליקציה ולהתחיל להשתמש באוזניות. בלחיצה על הכפתור של EVEN באפליקציה או על בית רמקול שמאל שיהבהב בירוק, ניתן להפעיל ולכבות אותה.

האם זה יוצר הבדל? במידת מה. הרעיון של “טביעת האוזן” של ה-EVEN H4 הוא בעצם איקוולייזר מותאם אישית, שמגביר רק את התדירויות שהאוזן שלנו לא שומעת מספיק טוב. התוצאה היא צליל מוגבר בהתאמה אישית ואחיד מצד אחד, אבל גם קצת מלאכותי ומשמים מצד שני.

כאן אנחנו מגיעים לחיסרון, ש-EVEN לא מאפשרת כיוונון ידני. אלא אם תרמו בכוונה בתהליך הכיוונון הראשוני של ההתאמה האישית, לא תוכלו להגביר ידנית למשל את הבאס, או את הטרבלים וזה מצער, ומשהו שמאוד חסר ל-EVEN – האפשרות לכוונן ידנית את הצליל לפי טעמו האישי של המשתמש.

זה הקול

קצת נתונים טכניים: טווח התגובה שלהן הוא 20 עד 20 קילוהרץ, שזה די סטנדרטי לאוזניות כיום, והדרייברים עשויים מבריליום, וגודלם 40 מ”מ, הגיוני לפי הגודל, למרות שכיום באוזניות Over ear מקובל למצוא דרייברים גדולים יותר.

בדיקת היכולות של האוזניות נעשתה עם  הגברת התדרים המותאמת כשהיא פעילה. בזכות זאת מקבלים צליל מפורט, שבו כל הכלים מקבלים ייצוג שווה, אבל הוא חסר חדות מסוימת, או אם תרצו “אופי” של צליל – משהו שקיים באוזניות מסורתיות מוכרות.

ב-Enter Sandman של מטאליקה, שמענו במדויק את הקשות המצילה של לארס אולריך, כמו גם את הסנייר והבאס, אבל בגיטרות, גם הקצב וגם המובילה הייתה חסרה לנו איזו פריכות. מה שכן, האוזניות האלה אכן מצטיינות בהדגשת שירה וקול אנושי.

הפסנתר ב-“דרך הטלגרף” של הדייר סטרייטס היה נעים, לצד נוכחות טובה של הקול הסדוק משהו של מארק קנופפלר, כאן, בהקלטה החיה, צליל הבאס קצת נבלעו והיינו שמחים ליותר “דחיפה” מצד האוזניות.

במת הצליל שבדרך כלל בהקלטה הזו באוזניות אחרות היא מאוד רחבה ופתוחה, כאן הייתה קצת סגורה, אבל הייתה בה דווקא תחושה אינטימית נעימה.

עוד ב-“חיבור”:

בדקנו: פלנטרוניקס Sense


B&O E8 – האלחוטיות האמיתיות של אומני הצליל מדנמרק

הפירוט הגבוה שלהן וההדגשה בפועל של טווחי הביניים הופכות אותן לטובות במיוחד עבור מוזיקה קלה ומוזיקת פופ. ב-Go West של הפט שופ בויז, שההפקה שלו רבודה להחריד, גילינו שוב פרטים שלא גילינו בהאזנות קודמות וזה דווקא סימן טוב לאיכות הפירוט של האוזניות.

גם Aerodynamic של Daft Punk התאים להן כמו כפפה לאוזן. ב-Soul Bossa Nova, שמוכר לרבים דווקא יותר כאות הפתיחה של אוסטין פאוארס, הפירוט הרב שלהן עשה שירות לתזמורת של קווינסי ג’ונס – הבחנו בקלות בין חלילי הצד שבימין והטרומבונים והחצוצרות הרועמים בשמאל.

צליל אחיד, לא ייחודי. EVEN H4

מאחר וראיתי כי טוב, החלטתי לנסות אותן עם קצת מוזיקה קלאסית. הריקוד הספרדי מתוך “אגם הברבורים” נשמע עליהן לא רע בכלל – שמעתי היטב את הקסטנייטות, הפעמונים, את קרנות היער ואת הכינורות. כאמור, גם כאן, הן עשירות בפירוט, אבל חסר להן קצת פאנץ’ ופריכות.    

עוד ז’אנר אחרון שנשמע בהן טוב הוא דווקא בלוז. Riding with the King, הדואט של בי בי קינג ואריק קלפטון נשמע בהן כמו שבלוז צריך להישמע: שמח וחם. שמענו היטב את אלתורי הפסנתר, והקול הסדוק והייחודי של מלך הבלוז, נשמע בצורה מוצלחת ובניגוד מושלם עם הקול והגיטרה הקטיפתית של קלפטון.

בצד של חיי הסוללה, האוזניות האלה מבטיחות כ-20 שעות פעולה, וזה בערך מה שהוצאנו מהן, נתון סביר אך לא מרשים בהתחשב בעובדה שהן לא כוללות ביטול רעשים אקטיבי, לעומת אוזניות אחרות שמספקות זמן פעולה דומה כשהוא פעיל, וזמן פעולה אף ארוך יותר כשהוא כבוי.

השורה התחתונה

לעומת ההיצע של אוזניות העילית שנמצאות שם בחוץ, האוזניות של EVEN ממוקמות בטווח הביניים, עם תג מחיר של 100 דולר (זמינות לרכישה באתר החברה וב-אמזון, שם הן נמכרות ב-40 דולר יותר). הן לא יקרות כמו אוזניות מהליגה הראשונה, אבל מציעות גם תמורה לא רעה לכסף יחסית למחירן.

האם אלה אוזניות לאודיופילים? לא. למי הן כן מתאימות? לאנשים שמסיבה כזו או אחרת במהלך חייהם איבדו חלק מטווח השמיעה שלהם וזקוקים להגברה של צלילים ותדרים מסוימים שאבדו להם (אם כתוצאה מעבודה, שירות צבאי או פשוט אובדן שמיעה שבא עם הגיל), ומאמין שיתאימו גם לאנשים עם לקויות שמיעה קלות.

לאלה, EVEN H4 מציעות פיתרון בכלל לא רע. כמובן, הן מתאימות לאוכלוסיה הכללית, במיוחד לחובבי פופ ומוזיקה קלה ולמי שמחפש אוזניות לא יקרות, עם יחס עלות/תועלת טוב.

דני אהרונסון, המנכ”ל של EVEN, גם מאמין שהאוזניות שלו טובות במיוחד לימי הקורונה, שכן הן קלות ומתאימות להגברת צלילי וקול שיחה אנושי, כמו שנוכחנו גם בעצמנו – רק חבל שאין אפשרות לעשות זאת באופן ידני.

את האוזניות של EVEN (שיושבת בפועל בברוקלין), אפשר למצוא כאמור באתר החברה, באמזון, או בסניפי בסט ביי, איתה חתמה החברה הסכם לפני כחצי שנה.

מגזין החיבור גם בטלגרם! הצטרפו עכשיו ותדעו ראשונים

התחברנו:

אוזניות קלות ונוחות

טכנולוגיית “טביעת אוזן” ייחודית

לא התחברנו:

איכות מבנה

אין אפשרות להתאמת צליל ידנית

כבל חיבור קצר

EVEN H4
ציון: 8.5

מחיר לצרכן באתר החברה: 99.99 דולר

אם אתם כבר כאן…
רצינו לבקש טובה. בכתבה שזה עתה קראתם הושקעו שעות רבות של איסוף מידע, תחקיר, כתיבה, עריכה, גרפיקה, עיצוב, צילום ועריכת וידאו. בנוסף, יש לנו הוצאות קבועות על אירוח האתר, אחסון, שרתי וידאו, גרפיקה ועוד. “החיבור” נעשה על ידי שורה של עיתונאים מקצועיים, שבשבילם עיתונות היא שליחות, אבל היא גם פרנסה – ואנחנו מעדיפים לעבוד עבורכם, הקוראים. התמיכה שלכם (אם באופן ישיר, ואם על ידי רכישת מוצרים דרך הקישורים שבכתבה, המזכה אותנו בעמלה קטנה) מבטיחה את המשך קיומו של “החיבור” כמגזין עצמאי, אובייקטיבי, חופשי מתלות במפרסמים, ותאפשר לנו להביא לכם עוד סיפורים מעניינים, עוד תכנים שיוגשו בצורות מקוריות, עוד כתבות, עוד סרטונים ובכלל – עוד. לתמיכה ישירה במגזין

מודעות פרסומת

אולי יעניין אתכם גם...

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 19 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת, לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

השאר תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

banner
%d בלוגרים אהבו את זה: