אתר החיבור על ConceptD 7 Ezel

לפני כשבע שנים נפל לידי מחשב נייד של אייסר שקרא תיגר על המוסכמות של מחשבים ניידים אז ובכלל, ולקח את הרעיון של צג מגע לרמה אחרת. קראו לו Acer Aspire R7, ועל אף שלא הצליח בשוק הוא היה ניסיון נועז: מסך המגע שלו ישב על ציר גדול ומאסיבי, כך שהיה אפשר להטות אותו לכל זווית אפשרית, והוא למעשה ריחף מעל המקלדת, לחוויה שדומה לסידור העבודה של מחשב נייח.

כמה שנים חלפו, ואייסר מחזירה את אותו הרעיון לשוק, אבל בביצוע הרבה יותר מהודק. במסגרת סדרת המחשבים שלה ליוצרים, ConceptD, הגיע לארץ ConceptD 7 Ezel, שגם לו יש מסך "פריק" שיושב על ציר המאפשר להטות אותו לכל זווית אפשרית כמעט – מלפטופ רגיל, דרך להפוך אותו בתשעים מעלות כך שהגב אליכם אבל המסך פונה למי שמולכם, ועד קיפול למצב של טאבלט שטוח (אייסר מונים ששה מצבים אפשריים). האם הפעם זה עובד? קיבלנו אותו להצצה ממש כשעשה עליה (הוא לא היה צריך בידוד).

עמיד בקפה? נצטרך לבדוק את זה

בניגוד ל-Aspire R7, שלא נעים להודות, היה נבלה גדולה ומגושמת משהו, ה-ConceptD 7 Ezel הוא אופרה אחרת: מדובר במחשב לבן ואלגנטי למראה. הציר המאסיבי של ה-R הפך בזכות התקדמות הטכנולוגיה לציר רוחבי דקיק ומתכתי שיושב לרוחב כל גב המחשב. מי שלא מודע לתפקוד שלו עשוי לחשוב שמדובר בסתם פס כסף עיצובי.

ה-ConceptD שואב מסדרת ה-Predator של אייסר שנועדה לגיימרים: אם אלה פתחי האוורור האגרסיביים או מערך המאווררים שמאחוריהם, מאווררים עם הלהבים המתכתיים בעובי של 0.1 מ"מ בטכנולוגיית AeroBlade™ 3D של החברה. מה שכן, עוד בדומה לא פעם למחשבי גיימרים אבל על הצד השלילי – הוא כבד. זה מחשב שנועד לשבת על שולחן ולהתנייד אך לעתים רחוקות. הוא יכול להיכנס לתרמיל גב גדול, אבל לא לתיק צד קליל.

הגוף שלו הוא בלבן קרמי (מלשון קרמיקה, לא קרם!) עם שכבות ציפוי שמונעות ממנו להצהיב, וכיון שמדובר במחשב לאומנים שגם עובדים לא פעם עם צבעים וחומרים מלכלכים הוא גם דוחה כתמי צבע, לכלוך וכתמי קפה. מהזמן הקצר שביליתי איתו לא הספקתי לשפוך עליו קפה כדי לבדוק את הטענה – אעשה זאת בפעם הבאה!

המקלדת, נאה ורחבה, מוארת במקום הלבן המסורתי דווקא בכתום רך ונעים לעיניים. לצדה יש משטח הצבעה ממש רחב, בציפוי זכוכית גורילה, כמו שאייסר (וגם אפל) שמות כבר שנים בדגמים כמו ה-Aspire S7 הנפלא לשעתו. מדובר במשטח הצבעה נפלא, מדויק מאוד (אבוי להם שיתנו אחד לגרפיקאים שהוא לא כזה), ונעים.

בצד החיבורים, המחשב הזה כולל תצורות שונות, בגירסה שאנחנו קיבלנו היו שני חיבורי USB 3.1, חיבור רשת, קורא כרטיסי SD, שקע אוזניות,  שקע USB-C תומך ת'אנדרבולט 3, יציאת מיני-DP, ו…כפתור הפעלה שמשמש גם כקורא טביעות אצבע. קטע חמוד אגב במחשב הזה, זה שיש לו שני כפתורי הפעלה. אותו כפתור חומרה בצד, וגם כפתור כיבוי במקלדת. נחמד.

ועוד בצד הממשק, בל נשכח, ה-ConceptD 7 Ezel מצויד בעט חכם נטען שיושב בתוך הגוף שלו. זה עט המיועד לגרפיקאים וציירים שפותח בשיתוף עם וואקום, עובד מצוין עם מסך המגע שמיד נרחיב בעניינו, ובעל 4096 דרגות לחץ.

גולת הכותרת

המסך הוא כמובן גולת הכותרת של כל הסיפור. מדובר במסך IPS מגודל בן 15 אינצ'ים, שלנו היה ברזולוציית Full HD, אבל הוא יכול להגיע גם ל-4K בדגם העילי של הפרו. הצבעים שלו מכוילים עד זרא: הוא כולל הסמכת פנטון, תמיכה של 100% בטווח צבעי RGB של אדובי (רחב יותר מ-sRGB, שגם הוא בכיסוי מלא), וגם משהו שנקרא Delta E שהוא קטן מ-2 ואומר משהו לגבי הקרבה שלו בשחזור צבעים של העולם האמיתי – אני לא גרפיקאי במקצועי ולכן זה לא אומר לי יותר מדי, אבל אני יכול להגיד שהוא נראה פשוט נפלא.

הצבעים אכן חיים מאוד, והוא בעל חדות ובהירות יוצאות דופן. אני בטוח שאנשי מקצוע בתחום הגרפיקה והווידאו ידעו להוציא ממנו את המקסימום, אני סתם חשבתי שזה פשע לא לראות נטפליקס על המסך הזה… מה שכן, וזו בחירה קצת מוזרה עבור מחשב שאמור לשרת גם יוצרי וידאו – הרמקולים שלו בתחתית. לא צדיים ולא חזיתיים, מה שמשפיע שלא לטובה על הצליל במיוחד כשהוא רוב הזמן יושב על שולחן, וחבל. כנראה שעניין הציר השפיע על היכולת להתקין אותם בתוך המסך.

עוד בחיבור:

מה חדש בנטפליקס?

הציר הוא פטנט נהדר. אפשר להטות בזכותו את המסך בקלות לכל זווית שרק תרצו, והוא מאוד נוח לעבודה בכולן. אני אישית חיבבתי גם הפעם את מצב העבודה של המסך שמרחף מעל המקלדת, שהוא מאוד נוח למי שמקליד עיוור וגם ככה לא נזקק למשטח ההצבעה. כאן, ה-ConceptD 7 Ezel בניגוד לסבו, ה-Aspire R7, שאצלו משטח ההצבעה היה תקוע מאחור, כאן משטח ההצבעה דווקא נגיש ובחזית, וזו התפתחות חיובית. בכל מקרה, עניין ההטייה והמסך שיושב על ציר הוא שימושי וחביב גם לאנשים שאינם גרפיקאים, והיכולת להטות אותו בכל זווית, גם פותרת את עניין ההשתקפויות של מקורות אור – על אף מבריקותו.

ביצועים וסיכומים

כמחשב המיועד לעריכה, תלת ממד ויצירה, הוא כולל שילוב חזק של מעבד ראשי ומעבד גרפי. בסרטון אמנם התבלבלתי ואמרתי Core i5, אבל המעבד כאן למעשה הוא Core i7-10750H מהדור העשירי של אינטל עם שש ליבות ו-12 נימים, והמעבד הגרפי הוא GeForce GTX 1650 של nVidia.

בדגם הזה אפשר לבחור במעבדים של nVidia עד GeForce® RTX 2080 SUPER, אבל השילובים בדגם העילי של ה-Ezel Pro, יכולים להגיע גם עד מעבדי XEON וכרטיסי Quadro מקצועיים למי שצריך. השילוב במחשב הזה הוא יחסית, סולידי, מהסוג שאפשר למצוא גם במחשבי גיימרים, שמציע ביצועים טובים במחיר סביר.

ב-Time Spy של 3DMark ה-ConceptD 7 Ezel הוציא תוצאה נאה של 2,938 נקודות, שהיא תוצאה סבירה לתצורה הזו (תוצאות השיא לתצורה הזו נעות סביב 3,700 נקודות), ומה ששם אותו משמעותית מעל מחשב משרדי, וקרוב יותר למחשבי גיימרים. זהו מחשב עצמתי שלא יתקשה גם בעיבודים מורכבים. לא היה לי הרבה זמן לשחק איתו, אבל אני משער עם מיטוב דרייברים ועוד כמה כיוונונים, הייתי סוחט ממנו גם יותר.

ובעניין כיוונונים, אייסר מספקת עם המחשב הזה לוח ניהול שימושי שעוקב אחרי ביצועים ומאפשר לשנות דברים בשם ConceptD Palette שמציגה את העומסים בצורה ברורה (אפשר לראות אותה על המסך גם בחלק שמדבר על הביצועים בסרטון). לא בילינו הרבה זמן עם המחשב הזה, אבל זוהי נראית כבחירה מעניינת וטובה ליוצרים, אנימטורים, עורכי וידאו (עם אוזניות!), גרפיקאים ואומנים שנדרשים לכוח עיבוד עבור היצירה הדיגיטלית שלהם, או פשוט מציירים ישירות ויוצרים על מסכים כמחשב הראשי שלהם בזכות המסך הצירי המתכוונן והמרחף. זאת, כל זמן שהם לא מתכננים להיסחב איתו על הגב רוב שעות היום (ובמקרה כזה, כדאי שתבחרו בתרמיל עם תמיכת גב טובה).

ConceptD 7 Ezel

נהניתם מהקריאה? שמחים לשמוע.
בכתבה שזה עתה קראתם הושקעו שעות רבות של איסוף מידע, תחקיר, כתיבה, עריכה, גרפיקה, עיצוב, צילום ועריכת וידאו. “החיבור” מופק על ידי שורה של עיתונאים מקצועיים, שבשבילם עיתונות היא שליחות – אבל היא גם פרנסה ואנחנו רוצים לעבוד עבורכם, הקוראים. 

התרומה שלכם (בעלות של כוס קפה) מבטיחה את קיומו של “החיבור” כמגזין עצמאי, אובייקטיבי, חופשי מתלות במפרסמים, ותאפשר לנו להביא לכם עוד סיפורים ומידע מעניין ומועיל, כל יום. 


אולי יעניין אתכם גם...

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 21 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת, לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

2 תגובותהשמיעו קולכם

השמיעו את קולכם

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

banner