סימנס משיקים מוצרים מחוברים

המצלמה שבמקרר. home connect

ברחוב צדדי בהרצליה פיתוח, מסתתרת לה הנציגות הישראלית של BSH. ראשי התיבות BSH מייצגים את “בוש-סימנס-מוצרים ביתיים”, שהיא מיצרניות מוצרי החשמל הביתיים הגדולות בעולם. השבוע באנו למשרדים של BSH ישראל כדי לראות ולחוות את Home Connect, קו מוצרי הבית החכם והאינטרנט של החפצים של החברה.

לדני דבח, מנהל קו מוצרי היוקרה של סימנס, ברור שיש לו הרבה עבודה. הוא מצהיר שמבחינתו, עוד יש צורך לחנך את הצרכן ביחס למוצרים הללו. סימנס הם ככל הנראה, החברה הראשונה בישראל, שמציעה קו מוצרים מלא שכולו חכם ונשלט מאפליקציה. הקו של סימנס כולל תנורים, מכונות כביסה, מדיחים, מקרר ואפילו מכונת קפה, אבל מכונת קפה שהיא מובנית (built in) ולא כזו שעומדת על השיש.

האפליקציה של Home Connect (שאם אנחנו מבינים נכון, הוקמה כחברת בת), כמו כל דבר בצבא, מחולקת לשלושה חלקים: שליטה על מוצרי החשמל הביתיים שמיד נרחיב עליה, עולם המתכונים שלהם שנקרא gusto והחלק שמיועד לשירות או תקלה, ובמסגרתו יוצרת האפליקציה קשר עם מרכז השירות, שיכול, לטענת דבח, לחסוך אחוז ניכר מקריאות הטכנאי (וגם אם טכנאי נקרא, הוא כבר יידע מה מקולקל ויבוא מראש עם החלק המתאים).

אפליקציית home connect

נעבור לדברים המגניבים באמת. נתחיל מהברור מאליו, את התנור, כולל תנורי האדים של החברה, אפשר לכוון ולהפעיל מרחוק, וליישם גם בישול חכם, ש-“מסבירים” לתנור מה נמצא בתוכו, והוא כבר מתאים את האפיה או הבישול לסוג המזון. כאן גם נכנס לפעולה החלק של המתכונים, שמשתלב אל הליך העבודה. חלק חמוד אגב שמוצג בחלק המתכונים, הוא מידע תזונתי על כל דבר שאתם מבשלים.

החלקים החכמים באמת, באים לידי ביטוי כשמשתמשים במדיח ובמכונת הכביסה. מלבד הפעלה מתוזמנת ומרחוק, ניתן דרך האפליקציה לתאר למכונה או למדיח מה הם עומדים לבלוע: כביסה בהירה, צבעונית או כהה, מידת הלכלוך ואפילו סוגי הבדים, ומכונת הכביסה תציע תוכנית מתאימה לפי התיאור. מצויין עבור מאותגרי קריאת הוראות כביסה (ונשאלת השאלה האם זה יעביר את הגרביים הוורודים בטעות מהעולם).

באופן דומה, אפשר לתאר למדיח מה הכלים שהוכנסו לתוכו ולקבל תוכנית מתאימה. שניהם גם מציגים את צריכת המים והחשמל הצפויה, כך שניתן לבחור בתוכניות חסכוניות יותר, אם מטעמי שמירה על הסביבה או סביבת השטרות בארנק…

מקרר עם מצלמה

ברם, שני המוצרים שהשאירו עלי את הרושם העז ביותר היו המקרר ומכונת הקפה. המקרר, בזכות העובדה שבתוכו מותקנות שתי מצלמות. אחת בדלת, המכוונת אל חלל תא הקירור, והשניה מנגד – שמצלמת את הדלת. אתם בסופר ולא זוכרים אם החלב נגמר או לא? פתחו את האפליקציה והציצו לתוך המקרר. כמובן, הצילום אינו רציף, והמצלמות לא עושות סטרימינג של המקרר (כבר ראינו סרטונים מוזרים יותר), אלא פשוט לאחר סגירת הדלת, התאורה הפנימית נותרת דלוקה לעוד כמה שניות והמצלמות מתעדות “תמונת מצב”. כרגע כל העסק עוד בחיתוליו, אבל במחשבה קדימה, עם מכונות רואות, יוגשם באמת החזון של מקרר שמזמין חלב בעצמו. גם כך, כרגע, מדובר בתכונה מגניבה למדי. 

ולבסוף, מכונת הקפה. על אף שמדובר במכונה המובנית אל תוך הקיר, והיא אוטומטית לחלוטין, מכונת קפה חכמה Home Connectמדובר במכונה מהסוג שטוחן את הפולים במקום ויש לה מקציף חלב אוטומטי. בנוסף, בניגוד למכונות קפה זולות יותר – שתי הפיות מסוגלות להוציא גם חלב וגם קפה (לרוב במכונות אוטומטיות לחלב יש פיה נפרדת). אבל העיקר הוא באפליקציה: יש אפשרות לבחור את סוג המשקה, את חוזקו, ואת נפח המנה במ”ל (ממש באמצעות גלגלת על המסך!). ניתן לתכנת לזיכרון המכונה את מנת הקפה ואופן ההכנה המדויק שאתם אוהבים את הקפה לכל בני המשפחה, כולל שמירת השם, ככה שאפשר בבוקר, גם מתוך שינה להפעיל את המכונה ולדעת שתקבלו בדיוק את מה שאתם אוהבים. ושמרנו את ההכי טוב לסוף: באים אליכם חברים? אפשר לתכנת את המכונה להגיש קפה ב-“רשימת השמעה”, כוס אחרי כוס, כשכל אחד מקבל את האספרסו, הלאטה או המקיאטו שלו (כן, המכונה הזו מסוגלת להוציא מקיאטו ועוד משקאות קפה ספציפיים) בדיוק כמו שהוא רוצה.

המחיר, המחיר

אבל אליה וקוץ בה. בינתיים קו המוצרים המחוברים של Home Connect הוא רק בקו העילי של החברה, והמחירים בהתאם: החל מ-7,990 שקלים למכונת כביסה ועד כ-22 אלף שקל(!) למכונת הקפה. ממש לא לכל אחד, אבל השאיפה היא שהמגמה תחלחל גם לקווי מוצרים זולים יותר. 

אין ספק שבתערוכת IFA שנפתחת השבוע, יצרניות נוספות יציגו מוצרי חשמל חכמים משלהן, מה שעשוי להאיץ את החלחול מטה (גם סימנס מציגים שם). השאלה רק מתי כאלה יגיעו לישראל, ולכל רוחב הקו.

 

אולי תתחברו גם לאלה?

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 16 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

השאר תגובה

banner