מה מקור ההשראה של באנג אנד אולפסן?

BeoSound

בתערוכת ברלין האחרונה השיקה חברת רמקולי העילית הדנית באנג אנד אולפסן, שני מוצרים בולטים. האחד, ה-BeoLab 50, רמקול רצפתי גדול ומסקרן, ומערכת צליל שלמה שכולה תלויה על הקיר. במסגרת הפגישה, לא רק נחשפנו למוצרים החדשים, אלא גם שוחחנו עם המעצב שאחראי להם – והמוצרים של באנד אנד אולפסן כבר עשרות שנים נחשבים ל-“אפל” של עולם הצליל ובעלי מראה ייחודי, שאף חברה לא הצליחה לחקות. אז מה סוד הקסם?

ה-BeoLab 50 הוא רמקול אקטיבי, שהרעיון שעומד מאחוריו הוא שהרמקול הזה, בעל צללית ארוכה וגבוהה, אך משתלב בכל חדר בצורה טבעית הודות לשני מאפיינים: החומרים שמהם עשוי, והעיצוב המתכנס שלו. העיצוב המתכנס הוא לא מליצה: חלקו העליון, רמקול הצייצן (טוויטר), מה שבאנג אנד אולפסן מכנים “עדשת קול”, יוצא מגוף הרמקול כשמדליקים אותו ונכנס בחזרה לתוך הגוף כשהוא כבוי. וגם הבחירה בחומרים היא לא מקרית: החברה משתמשת בחומרים בעלי מראה חם וטבעי, כמו בד וקורות עץ אלון דקות המגולפות ביד כדי לצפות את הגוף של ה-BeoLab 50. המסגרת שלו, עשויה מאלומיניום.

 

 במסגרת התערוכה, שוחחנו עם פול אנהיים, האיש שעיצב את ה-BeoLab50 ותהינו לפשר הצורה של הרמקול – שהתחתית שלו שמנמנה ועגולה, והולכת ונעשית צרה לגובה, ושאלנו אותו מה מקור ההשראה לרמקול. התשובה הפתיעה אותנו: מקור ההשראה הוא… בובת “נחום תקום”. ואכן, המבנה של הרמקול מזכיר את אותן בובות גדולות שלעולם אינן נופלות.

שאלנו את אנהיים מאיפה מתחילים. “מתחילים עם עיפרון ונייר”, משיב אנהיים בחיוך, “…והבחירה של החומרים. התחלנו עם אלומיניום, והוספנו חומרים בעלי מראה רך, כמו עץ ובד. קיבלנו את ההשראה למבנה מבובת ‘נחום תקום’. משם אנחנו מתחילים את העיצוב. אחרי זה, זה פשוט תהליך זיקוק של העיצוב, שוב ושוב, עד שמגיעים לצורה הסופית”.

 

הכוורת של  BeoSound Shape

כוורת של צלילים

המוצר השני שעליו גאוותה של חברת הצליל הדנית, הוא ה- BeoSound Shape. מדובר במערכת צליל – שכולה בנויה על הקיר בצורה של כוורת משושים. והיופי בה הוא שהיא בכלל לא נראית כמו מערכת צליל. אלמלא היו אומרים לנו מפורשות שמדובר במערכת צליל, היינו מניחים שמדובר באלמנט עיצובי שפשוט הורכב על הקיר, בצביעה שמדמה מבנה של קוביות תלת ממדיות. ובנוסף לכל, זוהי מערכת מודולרית, שניתנת לבנייה והתאמה אישית לפי טעם.

כל משושה, או אריח, מהווה חלק אחר במערכת. המערכת מתחילה מששה אריחים, ואפשר להרחיבה מעבר לכך. הרכיבים הבסיסיים הם מגבר, רכזת חיבוריות אלחוטית, רמקולים ומשככי רעש – שגם משפרים את האקוסטיקה של החדר שבו הם מורכבים. כל רמקול מורכב מוופר של חמישה אינץ’ ורבע, ומטוויטר של שלושת רבעי אינץ’. המגבר הוא מגבר חזק להפתיע בהתחשב בגודלו – ומוציא עד שמונה ערוצים של 80 וואט לכל ערוץ, ויכול להניע ארבעה רמקולים. אפשר להרכיב במערכת אחת לא פחות מ- 44 רמקולים! רכזת החיבוריות האלחוטית מתחברת לכל התקן מודרני כמו AirPlay של אפל, כרומקאסט של גוגל, שירותים כמו ספוטיפיי ודיזר וכמובן, חיבור בלוטות’. כיסויי הבד ניתנים גם הם להתאמה אישית, ומגיעים בלא פחות מעשרה צבעים לבחירה.

לא לחסרי הכיס

אבל לעליונות טכנולוגית ולעיצוב יוצא דופן יש גם תג מחיר יוצא דופן. אף אחת מהיצירות של באנד אנד אולפסן לא מיועדת לחסרי הכיס. ה- BeoSound Shapeמתחילה ב-4,000 יורו, ואילו רמקול ה-BeoLab 50 עולה (אנחנו מקווים שאתם יושבים): לא פחות מ-40,000 דולר.

אם אתם כבר כאן…
רצינו לבקש טובה. בכתבה שזה עתה קראתם הושקעו שעות רבות של איסוף מידע, תחקיר, כתיבה, עריכה, גרפיקה, עיצוב, צילום ועריכת וידאו. בנוסף, יש לנו הוצאות קבועות על אירוח האתר, אחסון, שרתי וידאו, גרפיקה ועוד. “החיבור” נעשה על ידי שורה של עיתונאים מקצועיים, שבשבילם עיתונות היא שליחות, אבל היא גם פרנסה – ואנחנו מעדיפים לעבוד עבורכם, הקוראים. התמיכה הישירה שלכם מבטיחה את המשך קיומו של “החיבור” כמגזין עצמאי, אובייקטיבי, חופשי מתלות במפרסמים, ותאפשר לנו להביא לכם עוד סיפורים מעניינים, עוד תכנים שיוגשו בצורות מקוריות, עוד כתבות, עוד סרטונים ובכלל – עוד. לתמיכה במגזין

אולי תתחברו גם לאלה?

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של “החיבור”.

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 16 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ”ל גוגל.

השאר תגובה

banner
%d בלוגרים אהבו את זה: