סנהייזר עושים ניסויים עם מציאות מדומה

מיקרופון AMBEO למציאות מדומה

חברת סנהייזר הגרמנית היא אחת מחברות האודיו הכי רציניות בעולם. החברה עוסקת בעיקר בציוד הקלטה מקצועי, כמו מיקרופונים, מערבלים ומגברים, אבל גם מוכרת מאוד בשוק הצרכני בזכות האוזניות המשובחות שלה. בביקור שלנו שם היום (ו') בתערוכת IFA בברלין, ניכרת ההתקדמות של החברה בכל החזיתות האלה.

נתחיל עם הדברים שיותר קרובים ללבנו. החברה משיקה דגם חדש של אוזניות מבטלות רעשים, ה-PXC 550, שמכיל שורה של חידושים. ראשית, ההפעלה והכיבוי שלהן נעשה על ידי קיפול הצירים של בתי הרמקולים, שזה נחמד ואינטואטיבי. שנית, לאוזניות האלה יש ממשק מגע על הפאה החיצונית של בית הרמקול הימני (בדומה ל-H7 של B&O). שלישית, יש להן מנגנון עצירה חכם, שאם מורידים את האוזניות לצוואר, המוזיקה מפסיקה לנגן. והאם ציינו כבר שהן אלחוטיות?

הדגם הזה מיועד לטיסות ארוכות, עם 20 שעות פעולה, לטענת אנשי סנהייזר, וכמובן, מציידים אותנו גם בכבל למקרה והסוללה תמות. האפליקציה גם היא משוכללת, ומציעה לנו את האפשרות לכוונן את במת הצליל בהתאם לכמה הגדרות מראש, לצד האפשרות ליצור כוונון משלנו.

בצד העיצוב, אלה אוזניות מאסיביות, עם בתי רמקול אובאליים, אבל בהחלט נאות ואלגנטיות. על פניו, נראה שיש כאן לסנהייזר תשובה לשוק של הנוסעים המתמידים עם הנטיות האודיופיליות, אבל נשמח לבדוק אותן יותר לעומק.

הרפתקאות בתלת ממד

אבל המהלך הבאמת מסקרן של סנהייזר שהחל השנה, הוא התנסות מסחרית גדולה שעורכת החברה עם תקן משלה לצליל היקפי ותלת ממדי, בשם אמבאו (AMBEO, על משקל סטראו). מדובר בתפיסה כוללת של הקלטה, עיבוד, שידור וצריכה של צליל שצועדת את כל הדרך מההקלטה המקורית ועד לאוזניים של הצרכן. החברה כבר עורכת ניסויים של הקלטות בתקן החדש, אבל החלק הכי מסקרן הוא היישום של התקן לטובת מציאות מדומה.

ערכת AMBEO ומציאות מדומה

סנהייזר השיקו כאן בתערוכה מיקרופון תלת ממדי, שנועד להקליט צליל באופן תלת ממדי, לטובת מי שיוצר חוויות במציאות מדומה, כמו הקסדות של אוקולוס, או vive. אנחנו התנסנו בהדגמה קטנה עם GearVR ואוזניות מומנטום של החברה שהותאמו לתקן, והתוצאה הייתה מאוד טבעית: כשסובבנו את גבנו לדובר, הוא אכן נשמע עמום יותר וכאילו הוא באמת נמצא מאחורינו. על אף שזו הייתה הדגמה פשוטה, היא הייתה די טבעית ומשכנעת.

אבל ההדגמה של התקן בחדר ייעודי, שכלל מגברים מיוחדים של סנהייזר ומבנה של 9 רמקולים, חלקם מוגבהים (ולא רק מאחור) הייתה המרשימה ביותר. בין השאר השמיע לנו מהנדס הקול שהיה אחראי על ההדגמה (ועבד בעבר כמפיק הקלטות קלאסיות בדויטשה גרמופון), הקלטה של הופעה חיה של קולדפליי, ושיחק בין התקן שלהם ובין השמעה בסטראו כדי להדגיש את ההבדל. ההבדל אכן היה עצום ומורגש. כשהתקן הופעל, הרגשנו שאנחנו ממש בתוך הקהל, כאשר בבמת הצליל, הלהקה הייתה לפנינו (כולל חלוקה של כלים ומקומות של הנגנים), והצליל שהקיף אותנו היה רחשי הקהל. עכשיו כל שנותר לעשות הוא לשדך את זה לקסדת מציאות מדומה טובה, ואנחנו בדרך להיפטר מהמציאות הרגילה באופן סופי…

img_20160902_122625204_hdr.jpg

אולי תתחברו גם לאלה?

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 16 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

השאר תגובה

banner