איך לגרום למחשב לעבוד מהר יותר?

איך לגרום למחשב לעבוד מהר יותר

אין דבר יותר מעצבן ממחשב איטי ולא מגיב (טוב, אולי יש כמה, אבל בכל זאת, זה משהו מאוד מעצבן). הנה שלושה דברים קטנים שתוכלו לעשות כדי לגרום למחשב לעבוד מהר יותר:

יותר מדי אפליקציות שרצות בהפעלה

אם למחשב שלכם לוקח נצח להגיב בדקות הראשונות אחרי עליית ווינדוס 11, כנראה שיש לכם יותר מדי אפליקציות שמופעלות עם עליית המחשב. אתם יכולים ויכולות לערוך את הרשימה הזו, ולהסיר משם אפליקציות ושירותים שאתם לא זקוקים להם בהכרח מיד עם ההפעלה, ולגרום למחשב שלכם לעבוד מהר יותר.

לעוד תכנים מעניינים עקבו אחרינו באינסטגרם או בטיקטוק

הפעילו את מנהל המשימות (CTRL, ALT ו-DEL ביחד ואז בחירה ב-"מנהל המשימות" או לחצו על סמל החלונות ביחד עם R, כתבו בחלון שנפתח Taskmgr ולחצו אנטר). משם עברו ללשונית Startup Apps (מסומנת במחוג על שנתה, כמו מד מהירות). שם תוכלו למיין יישומים לפי מידת ההשפעה שלהם על מהירות העליה, ובעזרת כפתור ימני תוכלו להגיד למחשב להשבית (Disable) את עלייתם. שימו לב שאתם לא משביתים בטעות שירות חיוני. כלל האצבע הוא לעצור רק שירותים שאתם מזהים, ואתם בוודאות לא זקוקים להם מיד עם ההפעלה.

דפדפנים זללנים

על אף שכל יצרניות הדפדפנים עושות כיום מאמצים משמעותיים כדי לצמצם את צריכת הזיכרון והמעבד שלהם, עדיין חלק מהדפדפנים הם חזירי משאבים וכמו שקורה לרבים מאיתנו – אם השארנו מיליון לשוניות פתוחות…

ניתן לראות כמה משאבים הדפדפן שלכן צורך על ידי פתיחה של מנהל היישומים, ושם בלשונית הראשית של "תהליכים", אפשר לראות כמה אחוזים ממשאבי המעבד וכמה נפח זיכרון תופס הדפדפן שלכם. אם אתם רואים שהוא תופס נפח זיכרון גבוה או הרבה ממשאבי המעבד, זה הזמן להתחיל להיפטר מלשוניות ולהתחיל לסגור אותן באופן יזום. לעומת זאת, אם מופיע בטור המצב סמל של שני עלים ירוקים, זה אומר שהמשאבים מוגבלים באופן אוטומטי והדפדפן לא מכביד על המחשב.

איך לגרום למחשב לעבוד מהר יותר? מדריך

אם אתם משתמשים בכרום או באדג' יש להם מנהל משימות מובנה משלהם, שאפשר להגיע אליו בעזרת לחיצה על Shift ו-Esc ביחד כשאתם בחלון הדפדפן. שם תוכלו לראות איזה מהלשוניות או מהאתרים שפתחתם הם הכי מכבידים וזוללי משאבים, ולהיפטר מהם באופן פרטני, על ידי סימון שלהם ולחיצה על הכפתור End Process (סיים הליך) שבתחתית החלון.

עצרו סנכרון של שירותי ענן

גם שירותי אחסון ענן ברגיל לא מתוכננים למנוע מהמחשב שלכם לעבוד מהר יותר, אבל אם אתם באמצע משימה חשובה או דורשת משאבים (עריכת וידאו למשל), ותוכנת אחסון הענן שלכם תהא זו OneDrive או Dropbox עסוקה בסנכרון מאסיבי, זה יכול להפריע. אפשר לגרום למחשב שלכם לעבוד מהר יותר, על ידי לחיצה עם כפתור עכבר ימני על הצלמית של שירות אחסון הענן במגש המערכת, ולבחור באפשרות "השהה סנכרון" (Pause Syncing), לפחות עד שתסיימו עם המשימה החשובה שלכם.

נהניתם מהקריאה? שמחים לשמוע.
בכתבה שזה עתה קראתם הושקעו שעות רבות של איסוף מידע, תחקיר, כתיבה, עריכה, גרפיקה, עיצוב, צילום ועריכת וידאו. “החיבור” מופק על ידי שורה של עיתונאים מקצועיים, שבשבילם עיתונות היא שליחות – אבל היא גם פרנסה ואנחנו רוצים לעבוד עבורכם, הקוראים. 

התרומה שלכם (בעלות של כוס קפה) מבטיחה את קיומו של “החיבור” כמגזין עצמאי, אובייקטיבי, חופשי מתלות במפרסמים, ותאפשר לנו להביא לכם עוד סיפורים ומידע מעניין ומועיל, כל יום. 


אולי יעניין אתכם גם...

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 21 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת, לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

תגובה אחתהשמיעו קולכם

  • אגב לשוניות זללניות – כרום מראה בגירסתו האחרונה בתצוגה המקדימה של כל לשונית, את צריכת הזיכרון שלה.

    יש באג בזמן האחרון בכרום ופיירפוקס, של דליפת זיכרון מלשוניות שמראות וידאו מיוטיוב שנעצר (יכולות להגיע ל-2-3 ג'יגה תוך כמה שעות). לא ראיתי עדיין פיתרון.

השמיעו את קולכם

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

banner