מהפכת הקטיפה הלבנה [הגיג]

לאחרונה בדקתי מחשב מק-מיני. תמיד אומרים על אפל שהם גאונים בשיווק המוצרים שלהם, אבל רק כשפותחים את  הקופסא, מבינים עד כמה מכונת השיווק של אפל משוכללת, ועד כמה מחושבת הגישה שלהם איך לייצר בצרכן התחושה שהמק שזה עתה קנה הוא לא רק מחשב. הוא החבר החדש השלו, חיית המחמד, הקולגה לעבודה, האישה והפילגש גם יחד. כשאפל אומרים שהם מציעים חוויית סגנון חיים ולא רק כלי עבודה – הם מתכוונים לזה.

everything mac

everything mac

ומבחינת יעילות התעמולה – הם יכולים לתת שיעורים לגבלס.

זה מתחיל בכותרת של החוברת – Everything Mac. כלומר, תפיסת העולם שלך הולכת להשתנות. מעתה הכל זה המק שלך, שכח מכל השאר: הכל מק. ההמשך לא מאחר להגיע בעמוד הראשון: “אתה והמק שלך נוצרתם אחד בשביל השני”. אה, באמת? מילא אני נוצרתי בשביל המק שלי, כי כל אחד מאיתנו הוא אור קטן, יחיד ומיוחד – אבל אתם לא ברצינות מתכוונים שקופסה, מעוצבת ככל שתהיה, שיוצרה באיזה מפעל בסין עם אלפי אחרות כמוה – יוצרה במיוחד בשבילי? אוה, לא הייתם צריכים.

הפרק הבא כבר יוצא מתוך הנחה שהמק שלך השתלט לך על החיים, והוא זה שלובש את המכנסיים בבית, וגם את החולצה. Life with your Mac. זאת אומרת, הוא פה, הוא עובדה מוגמרת. המק הוא חלק מהחיים שלך והוא לא הולך לשום מקום. אם כבר, אתה זה שתצטרך לעזוב את הבית אם יום אחד תחליטו להתגרש, או שחלילה בגדת במק היקר שלך עם איזה פיסי מזדמן, זנותי ומטונף . טפו!

וזה מסתיים ב-Problem? Meet Solution. זהו. מהפכת הקטיפה הלבנה הסתיימה. המק הוכרז שליט יחיד וכל התנגדות או בעיה תחוסל – ביד קשה. יחי שלטון התפוח! All Hail Steve Jobes! מעכשיו, המק שלך יפתור לך כל בעיה. האוטו נתקע? המק יפתור. אוברדרפט בבנק? המק יפתור. אין בייביסיטר לילדים? המק יפתור. סרטן המעי הגס? המק יפתור. נכלאת בכלא בתאילנד בגלל שקראת למלך קופיף? את הכל המק יפתור. אתה כבר לא צריך לנהל את החיים שלך, המק שלך יעשה את זה בשבילך. הכל יהיה בסדר. רק תשתעבד לחוויה ודאג לרפד את חשבון הבנק שלנו כל פעם שיוצא דגם חדש. אנחנו נמשיך לספק לך את הסם הלבן.

 

 

אולי תתחברו גם לאלה?

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 16 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

2 תגובותהשמיעו קולכם

השאר תגובה

banner