טסלה יצרה מכונת הנשמה מחלקי מכוניות [קורונה]

מכונת הנשמה מתוצרת חברת המכוניות טסלה

בשעה שמגיפת הקורונה פגעה גם בתעשיית הרכב, יצרניות רכב שונות (ביניהן מרצדס, פורד, ג'נרל מוטורס  ואחרות), התגייסו לייצר במקום מכוניות – מכונות הנשמה. ביניהן גם טסלה, שהסבה חלקים של דגמי המכוניות שלה (דגמי S ו-3) ל-מכונת הנשמה. לפני כמה ימים היא הציגה אבטיפוס פועל:

כך למשל, מכונת ההנשמה שפיתחו עושה שימוש במסך הבידור של מודל 3 להצגת המידע הרפואי של ההנשמה, בבקרי הרכב, בשסתומים, בחלקים מהמתלים של מודל S או במיכל הערבוב של המנוע, כדי ליצור תערובת של אוויר וחמצן. לפי אנשי טסלה, הרצון שלהם לפתח עיצוב משלהם, הוא בעיקר בגלל שהם מכירים את החלקים של המכוניות שלהם, וגם המלאי שלהם זמין.

חדש! לחיבור יש גם ערוץ טלגרם. לעדכונים הכי חמים הצטרפו כאן

המאמץ של חברות רכב וטכנולוגיה לייצר במהירות מכונת הנשמה בכמויות גדולות, לא ייחודי לטסלה. פורד וג'נרל מוטורס הודיעו שבכוונתן לייצר מכונות הנשמה וציוד חיוני נוסף. פורד עובדת בשיתוף פעולה עם חטיבת הרפואה של ג'נרל אלקטריק, ואילו לג'נרל מוטורס יש שיתוף פעולה אחר. בהקשר זה כדאי להזכיר גם את מדטרוניק, עם החטיבה שלה בישראל, ששחררה את העיצובים של מכונות ההנשמה שלה כקוד פתוח, על מנת שחברות אחרות יוכלו לעשות בו שימוש.

מהנדס של טסלה מציג אבטיפוס של מכונת הנשמה
מהנדס של טסלה מציג אבטיפוס של מכונת הנשמה

באופן דומה בבריטניה, דייסון אמורה לייצר 15,000 מכונות הנשמה המתבססות על הטכנולוגיה והידע שלה בשאיבה והזרמת אוויר, אולם לפי ה-"גארדיאן" הבריטי, המכונות של דייסון טרם קיבלו אישור רגולטורי רשמי.

אם אתם כבר כאן…
רצינו לבקש טובה. בכתבה שזה עתה קראתם הושקעו שעות רבות של איסוף מידע, תחקיר, כתיבה, עריכה, גרפיקה, עיצוב, צילום ועריכת וידאו. בנוסף, יש לנו הוצאות קבועות על אירוח האתר, אחסון, שרתי וידאו, גרפיקה ועוד. “החיבור” נעשה על ידי שורה של עיתונאים מקצועיים, שבשבילם עיתונות היא שליחות, אבל היא גם פרנסה – ואנחנו מעדיפים לעבוד עבורכם, הקוראים. התמיכה שלכם (אם באופן ישיר, ואם על ידי רכישת מוצרים דרך הקישורים שבכתבה, המזכה אותנו בעמלה קטנה) מבטיחה את המשך קיומו של “החיבור” כמגזין עצמאי, אובייקטיבי, חופשי מתלות במפרסמים, ותאפשר לנו להביא לכם עוד סיפורים מעניינים, עוד תכנים שיוגשו בצורות מקוריות, עוד כתבות, עוד סרטונים ובכלל – עוד. לתמיכה ישירה במגזין

אולי יעניין אתכם גם...

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 21 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת, לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

השמיעו את קולכם

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

banner