מיקרוסופט לא למדה לקח: החפצת נשים במסיבת אקסבוקס ב-GDC

לאורך השנים, חברות טכנולוגיה, בעיקר בתחום המשחקים, חטאו לא פעם בהחפצת נשים. בתערוכת המשחקים הגדולה E3 במשך שנים ארוכות, היה מוכר המושג של Booth Babes, שמתרגם באופן חופשי ל-“חתיכות דוכנים” – דיילות נאות בלבוש חושפני שתפקידן העיקרי היה למשוך מבקרים לדוכן של החברה ששכרה את שירותיהן. באופן דומה, אינטל וסמסונג עשו שימושים מחפיצים דומים בנשים בשנים עברו בתערוכות כמו CES ואחרות. ברם, בשנים האחרונות, נראה שהתודעה הפמיניסטית מתחילה לחלחל, וישנו דיון ער לגבי ייצוג שיוויוני לנשים בתעשיית הטכנולוגיה בכלל ובתעשיית המשחקים בפרט, תוך בחינה מחדש של הנוהגים הללו.

דווקא על הרקע הזה, הבחירה המיננית של מיקרוסופט ברקדניות לבושות כ”תלמידות בית ספר סקסיות” במסיבת האקסבוקס בוועידת מפתחי המשחקים (GDC) השבוע, נראית כצעד עצום לאחור – וכאילו הסצינה הטכנולוגית-גיימרית לא למדה דבר מפרשות כמו גיימרגייט, ההטרדות בפסטיבל SXSW ואחרות.

הבחירה ברקדניות בלבוש החושפני גררה תגובות כועסות ודיון ברשתות החברתיות, כולל כמה תגובות נזעמות בטוויטר, גם מצד מפתחת המשחקים קמינה וינסנט שנכחה במסיבה: “*זה* למה יש יחס מחורבן בין גברים לנשים במשחקים. בגלל מועדוני הבנים המז**נים, שגורמים לאנשים לחוש לא רצויים. לכו לעזאזל מיקרוסופט”. וינסנט גם העירה שזו הפעם הראשונה שהיא חשה לא רצויה באירוע שקשור למשחקים.

בדיון ער בתגובות שהתפתח בבלוג Crave שדיווח על העניין לראשונה, עלתה גם הצעה או תהייה למה בעצם מיקרוסופט לא העלו גם רקדנים בתלבושת דומה בשם השיוויון…האירוניה הגדולה (ויש מי שכינו זאת צביעות) היא בכך שבאותה הוועידה, מארחת מיקרוסופט כבר כמה שנים אירוע תחת הכותרת “נשים במשחקים”, שמיועד לדיון במעמדן ולקידום נשים בתעשיית המשחקים.

כך או כך, בתגובה ל-TheVerge, התנצל מנהל מוצר אקסבוקס במיקרוסופט פיל ספנסר על האירוע והשיב: “באירועים באירוח אקסבוקס ב-GDC השבוע, ייצגנו את את אקסבוקס ואת מיקרוסופט בצורה שאינה עולה בקנה אחד עם הערכים שלנו. באופן חד וחלק זה היה שגוי ובלתי נסבל. אני יודע שאכזבנו הרבה אנשים, ואני אישית מחוייב שנעמוד בסטנדרטים גבוהים יותר. אנחנו חייבים להבטיח שמגוון והכללה יהיו במרכז בהתהנהלות העסקית היומיומית ובערכי הליבה שלנו. נשתפר בעתיד”.

אולי תתחברו גם לאלה?

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 16 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

3 תגובותהשמיעו קולכם

השאר תגובה

banner