גוגל חשפה את פיקסל (ועוד שלל מכשירים)

במסיבת עיתונאים שערכה גוגל היום (ג’), הכריזה החברה על מספר מוצרים חדשים, כאשר גולת הכותרת היא ללא ספק הפיקסל.
זאת איננה הפעם הראשונה בה גוגל משיקה מכשירים המיוצרים, בצורה כזאת או אחרת על ידה (ע”ע Chromebook Pixel), אלא שהפעם היא עושה זאת בשוק בו יש לה כבר אחיזה משמעותית, בשוק הסמארטפונים. אם תוכנית ה-Nexus בה חברה גוגל ליצרניות, יועדה לתת קריאת כיוון לתעשיית הסמארטפונים, ובעיקר ליצרניות העושות שימוש במערכת הפעלה אנדרואיד. הרי שהפיקסל הממותג “מיוצר על ידי גוגל” (Made By Google במקור) הוא צעד אמיץ של החברה להקנות שליטה גם על החומרה ולהפוך בצורה כזאת או אחרת, לסוג של אפל.

Google Pixel

הסמארטפון מגיע בשתי גירסאות, גירסאת הפיקסל וה-פיקסל XL, כאשר הבדל העיקרי הוא במסך: 5 אינץ’ ברזולוציית FullHD ו-5.5 אינץ’ ברזולוציית QHD.
שאר המפרט (למעט המימדים והסוללה כמובן) זהה: המכשיר כולל את ערכת השבבים החדשה ביותר של קוואלקום, ה-Snapdragon 821, זיכרון פנימי של 4 גיגהבייט, נפח איחסון פנימי של 32 גיגהבייט וגירסא של 128 גיגהבייט, כמו גם חריץ הרחבה. מצלמת 12 מגה פיקסל אחורית, 8 מגה פיקסל קידמית וחיישן טביעות אצבע.
כמו כל סמארטפון החומרה היא חלק אחד בסיפור, וכמו במקרה של הנקסוס, ההמשך הוא שהפיקסל מריץ את הגירסא העדכנית ביותר של אנדרואיד, והוא בהחלט עושה זאת אך עם כמה תוספות. הפיקסל הוא המכשיר הראשון המגיע מובנה עם Google Assitant, הסייענית הדיגטלית החדשה של גוגל, זאת הזמינה לכולם באפליקציית המסרים המיידים החדשה Allo.
מלבד Google Assitant אפליקציית שיחות הווידאו Duo מגיעה מותקנת מראש, וישנו גם ישום מצלמה המבטיח לצלם תמונות ווידאו באיכות מעולה. על אף שכרגע נראה שכל חידושי התוכנה הם בלעדיים ל-Google Pixel, ייתכן כי בהמשך הללו יהיו זמינים גם במכשירים אחרים.
אם כן מה הופך את הפיכקסל ל”אייפון של גוגל”? בעיקר הדרך בה החברה הציגה את המכשיר והדרך בה היא תשווק את המכשיר. ראשית ישנה תמיכה מרחוק 24/7 של גוגל, העובדה כי לגוגל היה חלק משמעותי בפיתוח ועיצוב המכשיר (המיוצר על ידי HTC, אם כי שמה לא הוזכר כלל) והעקיצות כלפי אפל בעיקר על שקע האוזניות, וכמובן “Made By Google” עם לוגו החברה לבדו מוטבע על גבי המכשיר. מחירו של ה-Pixel יתחיל מ-649 דולרים וה-Pixel XL יתחיל ב-769 דולרים.

Daydream View

גוגל, שהייתה הראשונה להתניע את תעשיית משקפי ה-VR בעזרת אביזר הקרטון ה-Google Cardboard, הציגה משקפי VR (לא עשויים מקרטון). המשקפיים, עשויים מחומרים רכים (בדים וספוגים) מתחברים באופן אלחוטי למשקפיים ולשלט הבקרה, ולהשלמת החוויה הכריזה גוגל כי מספר שירותים כמו גוגל מפות, Youtube ועוד. מותאמים עתה לפלטורמת ה-VR של החברה, Daydream (שגם היא כבר נחשפה לפני כמה חודשים). מחירם של המשקפיים יעמוד על 79 דולרים והוא יגיע במגוון צבעים.

גוגל VR עם פיקסל

Google Home

התשובה של גוגל ל-Amazon Echo הפופלרי אשר הוצג בכנס I/O לראשונה, הוכרז עתה באופן רשמי. המכשיר מאפשר לשלוט על מוצרי בית חכם אחרים בכללם גם מכשירי כרומקאסט, מנורות Philips HUE, ועוד. על אף שפעולות אלו חשובות, תכליתו של המכשיר הוא בהכנסת Google Assitant הביתה. בעזרתו ניתן לשאול את גוגל כל דבר, החל ממזג האוויר, להוסיף מטלה לרשימת המשימות אך גם לשאול כיצד להוריד כתמי יין מהבגדים, ה-Google Assitant יעשה שימוש ביכולות הקיימות של גוגל בכדי להקריא את התשובה מהאינטרנט. מחירו של המכשיר: 129 דולרים.

Google Chromecast Ultra

כשמו, זוהי גירסת ה-Ultra HD של הסטרימר הפופלרי של החברה אשר נמכר בלמעלה מ-30 מיליון יחידות. ה-Chromecast החדש תומך בתכני HDR, Dolby Vision וכמובן 4K. מחירו של ה-Chromecast Ultra יעמוד על 69 דולרים.

chromecast_ultra

Google Wifi

לאחר שגוגל חברה למספר חברות בכדי לייצר ראוטרים (OnHub) החלה החברה לייצר נתבים (ראוטרים) באופן עצמאי. ה-Google Wifi יכול לפעול עם מספר מכשירים יחדיו בכדי לכסות את כל שטח הבית בצורה אופטימאלית, תוך שהם משנים את ההגדרות באופן עצמאי על מנת לספק את החיבור המיטבי למכשיר נתון. השליטה ברטואר מתבצעת באמצעות אפליקציה ייעודית המאפשר לנתק מכשיר ספציפי מהאינטרנט, בכדי להכריח את הילדים לבוא לאכול, למשל. ראוטר אחד יעלה 129 דולרים, וחבילה של שלושה תעלה 299$.

 

המהלך של גוגל בתחום החומרה הוא ללא ספק מעניין, החברה הציגה מערך שלם של מוצרים המכסים כל פינה אפשרית, בבת אחת. בעוד שמרבית המוצרים, על אף שכל אחד מעניין בפני עצמו, משפיע על שווקים קטנים יחסית, ה-Pixel הוא ללא ספק מכשיר שיכול להשפיע על תעשיה גדולה ממילא, ויהיה מעניין לראות את ההשפעה שלה על השוק, עכשיו שגוגל היא רשמית גם חברת חומרה.

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות

הראל שטנשטיין

בעברו כתב הסלולר של מעריב, נענע10 וחורים ברשת ושימש ככתב פרילנסר של אתר EETimes האמריקאי. כיום מייעץ שטנשטיין לחברות הזנק ומפתחים בנושאי אסטרטגיה, שיווק ופיתוח אפליקציות לטלפונים חכמים ומחשבי לוח.

השאר תגובה

banner