גוגל מציגה: משפחת ה-Nexus החדשה ו- Android 5

לאחר כנס המפתחים, גוגל I/O שנערך לפני מספר חודשים בו סיפקה הצצה מוקדמת לגירסא החדשה של מערכת ההפעלה אנדרואיד, ולהרחבות של המערכת בעידן ה"אינטרנט של החפצים" לרכב, למחשוב לביש, וטלוויזיה – הגיעה העת להשקה הרשמית של האנדרואיד 5, שזכה לשם Lollipop (סוכריה על מקל).
גירסת האנדרואיד 4 שהושקה ב-2011 ייעודה בין היתר ליצור ממשק אחיד לסמארטפונים וטאבלטים, האנדרואיד 5  היא ה"אחות הגדולה", אשר יוצרת שפה עיצובית אחת למכשירים המריצים אנדרואיד: החל משעון חכם, דרך סמארטפונים וטאבלטים וכלה בטלוויזיה ורכב, אולם גוגל מאמץ את אותה שפה עיצובית (Material design) גם לשירותי האינטרנט השונים של החברה.
לדברי גוגל ההשראה לממשק בה מהנייר והעט, כך שהממשק מנצל את המרחב ואת יכולת התנועה, בשילוב עם צבעים עזים וברורים כדי ליצור ממשק נוח ופשוט אשר מתאים למסך השעון והטלוויזיה כאחד.

 

 

גוגל רואה חשיבות רבה בהתרעות, ובשעון החכם כהרחבה העושה בהן שימוש עיקרי, על כן באנדרואיד 5 נערכו שינויים רבים בהתרעות במטרה למנוע הצפה של התרעות, ראשית המערכת לומדת לתעדף התרעות על פי הרגלי המשתמש, להציג ולהגיב להתרעות כבר ממסך הנעילה, ובזמן משחק או צפייה בסרט שיחה נכנסת מעתה לא תשתלט על המסך ועוד.

כמו כן נעשו שינויים רבים כגון: שיפור בצריכת החשמל והאבטחה, בין היתר על ידי הצפנת מידע כברירת מחדל והפיכת מכשיר אנדרואיד ל"מפתח" לפתיחת מכשירים אחרים, אפשרות לכניסה למכשיר באמצעות מכשיר אחר המריץ אנדרואיד, תפריט הגדרות מהירות, שינויים מתחת למכסה המנוע ברמת הקוד, הוספת תמיכה למעבדי 64 ביט ועוד.

כמיטב המסורת השקת עדכון משמעותית למערכת ההפעלה כללה גם השקת מכשירים חדשים לסדרת ה-Nexus של גוגל, ה-Nexus 6, ה-Nexus 9 וה-Nexus Player.

Nexus 6

 

 

הלו מוטו

לאחר מכשיר נקסוס אחד מתוצרת HTC, שניים של סמסונג ושניים של LG, הגיעה תורה של מוטורולה שנרכשה ע"י גוגל ולאחרונה נמכרה ללנובו.
גם ה-Nexus 6 הוא חלק משושלת מכשירי הנקסוס, וככזה הוא מעיין גירסא למכשיר הדגל של החברה המייצרת באותה העת, וה-Nexus 6 נראה כ"אחיו הגדול" של ה-Moto X החדש.
ראשית הדימיון בא לידי ביטוי בעיצוב העגלגל של המכשיר, ועם המגרעת בה מתנוסס הלוגו של מוטורולה בחלקו האחורי, החומרה ב-Nexus 6 שודרגה.
מסך 5.96 אינץ' ברזולוציה של 1440 על 2560 פיקסלים (צפיפות פיקסלים של 493 פיקסלים לאינץ') המחופה על ידי זכוכית Corning Gorilla Glass 3, בצד החומרה ערכת השבבים Snapdragon 805, וזיכרון פנימי של 3 ג"ב,ונפח איחסון של 32 ג"ב או 64 ג"ב, מצלמת 13 מגהפיקסל, עם מבזק LED כפול המקיף את עדשת המצלמה, כמו גם ייצוב תמונה אופטי. בנוסף תומך ה-Nexus 6 בטעינה אלחוטית (Qi) וגם עמיד למים, וכמובן מגיע עם אנדרואיד 5.

אולם ככל הנראה, הסבסוד אותה נהגה גוגל לעשות למכשירי הנקסוס אינו תקף יותר ב-Nexus 6, ומחירו מתחיל ב-649 דולר, בהחלט שינוי משמעותי.

 

N9-grid1-l

לאחר שנעלמה HTC לחלוטין מסדרת מכשירי הנקסוס בפרט ומתעשיית הטאבלטים בכלל, חזרה החברה, והיא העומדת מאחר ה-Nexus 9.
ה-Nexus 9 הוא טאבלט בעל מסך 8.9 אינץ' 1536 על 2048 (צפיפות פיקסלים של 281 PPI) , זכוכית Corning Gorilla Glass 3, מצלמת 8 מגהפיקסל עם מבזק LED.
HTC בחרה להשתמש בערכת השבבים של Nvidia ה-Tegra K1 שלא זכה להצלחה רבה, כמו כן הוסיפה HTC את רמקולי ה-BoomSound הסטראופונים, וכמובן גם הוא מריץ את אנדרואיד 5. מחירו של ה-Nexus 9 יעמוד על 399 דולר לגירסת ה-16 ג"ב, ו-479 ג"ב לגירסת ה-32 ג"ב, ובתוספת תמיכה ב-LTE 599 דולר.

Nexus Player

לאחר מספר ניסיונות כושלים להיכנס לשוק הטלווזיה, ואם מעט נחת לאחרונה עם ההצלחה של ה-Chromecast, גוגל בשיתוף עם אסוס מציגים את מוצר המולטימדיה לטלווזיה מבוסס אנדרואיד 5, ה-Nexus Player.
המכשיר החדש, מבוסס על מעבד Intel Atom, זיכרון פנימי של 1 ג"ב, ונפח איחסון של 8 ג"ב, תומך ביציאת HDMI עד לרזולוצייה של Full HD, כמו גם קישוריות בלוטות' ו-Wi-fi.
שלט המכשיר מכיל מיקרופון לשליטה קולית, כמו כן מוצע שלט משחקים (נמכר בנפרד). מחירו של ה-Nexus Player יעמוד על 99 דולר ובקר המשחקים יעלה 25 דולרים נוספים.

 

אולי יעניין אתכם גם...

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות

הראל שטנשטיין

בעברו כתב הסלולר של מעריב, נענע10 וחורים ברשת ושימש ככתב פרילנסר של אתר EETimes האמריקאי. כיום מייעץ שטנשטיין לחברות הזנק ומפתחים בנושאי אסטרטגיה, שיווק ופיתוח אפליקציות לטלפונים חכמים ומחשבי לוח.

2 תגובותהשמיעו קולכם

השמיעו את קולכם

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

banner