הכירו את הוגו – המצלמה שיודעת איך אתם מרגישים

MWC2017
ברנש חדש שנתקלנו בו בתערוכת ברצלונה 2017, הוא הוגו (נכתב כך HuGo). הוגו הוא הכלאה בין מצלמת רשת לרובוט, והוא יודע איך אתם מרגישים. הוגו הוא בעצם מצלמת רשת ואבטחה, שמשלבת אינטליגנציה מלאכותית ותקשורת קולית. אם המגמה הכללית היא לשלב את הסייעניות הדיגיטליות ברמקולים למיניהם, הוגו הוא טוויסט על הרעיון, אבל שלוקח את האינטליגנציה המלאכותית הביתית צעד קדימה, ובסטייל.

בגדול, עיקר הגוף של הוגו הוא העדשה, והוא למעשה נראה כמו עין מגודלת עם רגל (מי אמר סאורון ולא קיבל?), אבל בעדשה מוקפת בנוריות שיוצרות גם תווי פנים, מה שמעניק להוגו אישיות. לא רק שלהוגו יש הבעות פנים משלו והוא שומר על קשר עין עם בן שיחו, הוא משתמש בעובדה שהוא מצלמה כדי לקרוא את הבעת הפנים שלנו ולהגיב בהתאם. כך למשל, אם הוא יזהה שאנחנו עצובים, הוא יכול ביוזמתו לנגן מוזיקה שמחה וכך הלאה.

הוגו קורא מצבים רגשיים מתוך הבעות פנים

הוגו קורא מצבים רגשיים מתוך הבעות פנים

הוגו יכול (או יכולה) לתעד אירועים באמצעות היכולת שלו למעקב אחרי פנים, לשמור על הבית בזכות יכולת תנועה של 360 מעלות וגם לתפקד באופן דומה ל-Google Home או לקורטנה, כי מוטמעת בו האינטליגנציה של הסייענית החכמה של אמזון (אלקסה). בצד הפרטיות להוגו יש "עפעף" – תריס גדול שניתן להוריד כך שיסתיר את העדשה ולחלוטין ימנע לצלם אתכם.

VerveOnes 

אלקסה באוזניות

עוד מיזם שהאבל מעורבת בו, הוא האוזניות האלחוטיות לחלוטין של מוטורולה שנקראות VerveOnes. הן דומות מאוד בעיצוב שלהן לאוזניות אלחוטיות מלאות אחרות כמו העילית של ג'ברה או ה-IconX של סמסונג, אבל יש להן שתי תכונות מקוריות: ראשית, קופסת הנשיאה שהיא גם מטען, היא קפסולה עם מכסה מסתובב שמגן על האוזניות בזמן הנשיאה, והדבר השני, הן תומכות בסייעניות דיגיטליות, ומשלבות גם את אלקסה. הן מגיעות בשלושה צבעים – לבן, שחור ושחור עם כתום. נשמח מאוד לנסות אותן כשיגיעו באופן רשמי ארצה.

 

איך לעקוב אחרי החיבור ב-MWC2017?

כל החדשות וההכרזות יעלו כאן במגזין תחת הקטגוריה והתגית MWC2017, בעמוד הפייסבוק ובחשבון הטוויטר שלנו. למי שרוצה גם את ההפתעות המיוחדות, הצטרפו לאירוע שפתחנו בפייסבוק.

 גילוי נאות: הכותב אורח חברת SAP בברצלונה.

אולי תתחברו גם לאלה?

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 15 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

השאר תגובה

banner
%d בלוגרים אהבו את זה: