גלקסי S21 ניסוי כלים

ביום חמישי האחרון הכריזה סמסונג על משפחת טלפוני הדגל החדשה, ה-גלקסי S21. עוד באותו יום הגיעה לשולחננו תיבה מהודרת ובה שכנו אחר כבוד כל שלושת הדגמים שהוכרזו באותו הערב: גלקסי S21, גלקסי S21 פלוס וגלקסי S21 אולטרא. קיבלנו אותם לזמן ממש קצר, אבל הנה כמה רשמים שבכל זאת הספקנו לאסוף, כולל כמה ניסויים עם צילום הווידאו החדשני, שהוא במרכז השדרוג הנוכחי לספינת הדגל הקוריאנית.

עיצוב

העיצוב של ה-S21 מרענן: לאורך השנים התרגלנו לקבל סמסונג טלפונים מרובעים, תרתי משמע, עם עיצוב שלא השתנה הרבה בין הדגמים, מגמה שהחלה להשתנות רק ב-S9, אבל רק בקודמו, ה-S20 – החלה סמסונג ממש להעז, וה-S21 הוא רענון מתבקש: סמסונג הלכו פה על עיצוב מעניין שבו בליטה מתכתית שעוטפת את כל מערך העדשות מעל הגוף, ומשתלבת לתוך המסגרת. לא בטוח שזה עיצוב שכולם יאהבו אותו, אבל הוא מעניין ומרשים, במיוחד בגלקסי S21 פלוס שהגיע אלינו בצבע החדש סגול, עם מסגרת זהובה (אחיו הגדול והקטן הגיעו בשחור, מרשים אף הוא).

עוד רכיב בולט בעיצוב החדש הוא המסך. סמסונג הצליחו להחביא את רמקול האפרכסת, ולהיפטר סופית מהשבכה העילית (על אף שהפכה דקיקה בטלפונים מהדורות האחרונים), וזה מרשים – כי הסאונד לא נפגם כלל (ראו גם בהמשך).

הקו החלק ממשיך עם ריכוז הכפתורים בצלע הימנית, והעברה של מגירת ה-SIM לצדו התחתון של המכשיר, לצד שקע הטעינה ושבכת הרמקול התחתון (כן, לגלקסי יש צליל סטראופוני). על הצד השלילי – תשכחו מכרטיס זיכרון. יש מקום לשני כרטיסי SIM, אבל לא לכרטיס הרחבה חיצוני וזה חבל מאוד.

תמונות וצלילים

סמסונג תמיד הכניסו בספינת הדגל שלהם את המסכים הכי טובים שיש בשוק, ה-גלקסי S21 לא חורג מהמפרט הזה. באולטרא תמצאו מסך 2K מרובה קווים, אבל גם בשני האחרים, מדובר במסך יוצא דופן באיכותו. סמסונג קוראים למסכים האלה AMOLED X2, מצדי שיקראו להם מסכי איציק – הם פשוט מרשימים. כמצופה ממסך AMOLED, הצבעים כולם עמוקים, ויחד עם קצב רענון של 120 הרץ מדובר באיכות תצוגה פנטסטית. מה שכן, לטעמי, לפעמים קצב הרענון הגבוה גרם לתחושה מלאכותית במקצת, כאילו תיקון יתר. עוד מוקדם לקבוע.

ואיכות הצליל לא נופלת מאיכות התצוגה. הרמקולים הסטראופוניים עושים מלאכתם נאמנה, ומתקבלת במה צליל מאוד מפתיעה ברוחבה עבור סמארטפון, במיוחד שהרמקול העילי כאמור, בכלל חבוי מתחת למסך (או שיש מצב שזו הטכנולוגיה החדשה שהרמקול הוא המסך…נברר את זה עם סמסונג).

בכל מקרה, נראה ונשמע מרשים.


כיסא הבמאי

בכל דור ודור, סמסונג שמה דגש על תכונה אחרת ששופרה. הפעם הושם דגש על יכולות צילום וידאו ועריכה חדשות, בעיקר בתוכנה, כולל צילום ב-4K בכל העדשות במקביל ב-60 פריימים לשניה (לטענת סמסונג לראשונה בסמארטפונים) וצילום ב-8K.

בגלקסי S21 וגלקסי S21 פלוס יש מצלמה ראשית של 64 מגהפיקסל, זום אופטי של פי 1.1 וזום מעורב של עד פי עשרה (ולא 12 כמו שאמרתי בשגגה בסרטון), ומבוסס על 3 עדשות ושלושה חיישנים, ואילו באולטרא יש מערך של ארבע מצלמות, הראשית של 108 מגהפיקסל (דור שני), ועדשת פריסקופ של זום אופטי של פי עשרה, לצד עדשה נוספת של טלהפוטו פי שלושה ועדשה רחבה במיוחד, גם גם מד לייזר ששימושי לצילומי מאקרו. כל אלה מולידים זום היברידי של עד פי 100, בדומה לדור הקודם, אבל עם יציבות משופרת, לכאורה.

תוספת מאוד נחמדה שסמסונג אכן הוסיפו הוא חלון התצוגה המקדימה הקטן שמאפשר להתמקד באובייקטים גם כשאתם בזום מטורף. לגבי היציבות המשופרת – ניכר שיפור, אבל לא כה משמעותי כמו שסמסונג טוענים. אתם יכולים לראות בדוגמאות המצורפות של צילום הלוגו של עיריית רחובות, בה אני מתגורר, ממרחק של עשרות מטרים את יכולות הזום של האולטרא. כפי שתוכלו לראות, אפשר להבחין בפרטים, אבל התמונה לא נטולת רעשים:

באופן דומה, היכולת החדשה לבצע דילוגים בין עדשות תוך כדי צילום חי, עובדת לא רע (בסרטון שמעלה). זה לא מעבר חלק של נתבי תמונה כמו שסמסונג הבטיחו לפני כמה ימים, אבל זה עובד לא רע. סביר להניח ששימוש בחצובה ישפר את התוצאה לרמה שאפשר להפיק עם הטלפון סרטון באיכות שקרובה למקצועית. גם צילום ה-4K ב-60 פריימים לשניה, מניב תוצאות מרשימות למדי – כפי שתוכלו לראות בסרטון הדוגמא המצורף כאן:

לא השורה התחתונה

מהתנסות קצרה לא ניתן ללמוד המון על סמארטפון חדיש, ונדרשת בדיקה מעמיקה יותר שאנחנו מקווים להביא לכם כאן בשבועות הקרובים (למשל, דברים שלא הספקנו לבדוק כלל: כמו ביצועים, חיי סוללה). אבל מהקצת שכן הספקנו להתנסות עם הגלקסי S21 לדגמיו, סמסונג שוב מוציאה מכשירים מהוקצעים, עדכניים ורבי יכולות, הן ליצירת תוכן והן לצריכתו, והכל באריזה חדשנית ועדכנית. כמובן, לכל אלה גם צמוד תג מחיר גבוה, אבל זה סיפור אחר.

מימין לשמאל: אולטרא, גלקסי S21 הקטן ו-גלקסי S21 פלוס. צילומים: ניב ליליאן

נהניתם מהקריאה? שמחים לשמוע.
בכתבה שזה עתה קראתם הושקעו שעות רבות של איסוף מידע, תחקיר, כתיבה, עריכה, גרפיקה, עיצוב, צילום ועריכת וידאו. “החיבור” מופק על ידי שורה של עיתונאים מקצועיים, שבשבילם עיתונות היא שליחות – אבל היא גם פרנסה ואנחנו רוצים לעבוד עבורכם, הקוראים. 

התרומה שלכם (בעלות של כוס קפה) מבטיחה את קיומו של “החיבור” כמגזין עצמאי, אובייקטיבי, חופשי מתלות במפרסמים, ותאפשר לנו להביא לכם עוד סיפורים ומידע מעניין ומועיל, כל יום. 


אולי יעניין אתכם גם...

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 21 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת, לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

השמיעו את קולכם

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

banner