הבועות האקולוגיות של אמזון

לאפל יש את החללית, ואילו לאמזון יש עכשיו את הבועות. אחרי שפתחה לפני כמה שבועות את החנות ללא קופאים, אמזון גו, לקהל, הסירה החברה את הלוט מעל המבנה הסמוך בלבה של סיאטל – שלוש בועות אקולוגיות, העשויות מתכת וזכוכית, שמתחת לכיפתן מצוי יער גשם אמיתי, שמעניק ביטוי מחודש לשם החברה, הקרויה על שם יערות הגשם המקוריים בדרום אמריקה. ואנחנו מביאים לכם משם תמונות בלעדיות.

המבנה נפתח לעובדי החברה ולגישה מוגבלת לציבור לפני כשבועיים, ומכיל למעלה מ-40,000 צמחים מ-400 זנים שונים, רובם טרופיים שמקורם ביערות בגשם, ונבחרו בשל יכולתם לשרוד גם בטמפרטורות הנוחות לבני אדם. הבועות מיועדות לשמש כחלל עבודה והתרגעות לכ-800 עובדי אמזון, אשר מתכנסים ב-"בתי עץ" ומחוברים ביניהם בגשרי עץ. בתוך החלל ישנם גם מפלים, נהרות, וגדר חיה בגובה של ארבע קומות.

שלוש הבועות האקולוגיות של אמזון,  שהוקמו בשיתוף פעולה עם המחלקה לביולוגיה של אוניברסיטת וושינגטון, ולטענת אמזון העסיק 600 עובדים במשרה מלאה, מתנשא לגובה של כ-30 מטרים, ומשתרע על פני חצי גוש בניינים. לשם בנייתו השתמשו ב-620 טונות של מתכת, ו-2,643 משולשי זכוכית כדי ליצור את שלוש הכיפות הגיאודזיות. הצמח הכי גדול והבולט בשטח הוא פיקוס חלוד, העונה לשם "רובי" (קיצור של רוביגינוזה, שמו המדעי) ומתנשא לגובה של 55 מטרים.

הבועות האקולוגיות של אמזון תוכננו בראש ובראשונה עבור עובדי החברה, אבל במקום יש גם מרכז מבקרים שנקרא The Understory וסיורים מודרכים, שהכניסה אליהם היא ללא תשלום, אבל דורשים הרשמה מראש. אמזון מצדה מבטיחה, כי היא גם תספק סיורים לימודיים לתלמידי סיאטל, ובעתיד ייערכו במקום גם אירועים ציבוריים.

אם אתם כבר כאן…
רצינו לבקש טובה. בכתבה שזה עתה קראתם הושקעו שעות רבות של איסוף מידע, תחקיר, כתיבה, עריכה, גרפיקה, עיצוב, צילום ועריכת וידאו. בנוסף, יש לנו הוצאות קבועות על אירוח האתר, אחסון, שרתי וידאו, גרפיקה ועוד. “החיבור” נעשה על ידי שורה של עיתונאים מקצועיים, שבשבילם עיתונות היא שליחות, אבל היא גם פרנסה – ואנחנו מעדיפים לעבוד עבורכם, הקוראים. התמיכה שלכם מבטיחה את המשך קיומו של “החיבור” כמגזין עצמאי, אובייקטיבי, חופשי מתלות במפרסמים, ותאפשר לנו להביא לכם עוד סיפורים מעניינים, עוד תכנים שיוגשו בצורות מקוריות, עוד כתבות, עוד סרטונים ובכלל – עוד. לתמיכה ישירה במגזין

 

אולי יעניין אתכם גם...

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 21 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת, לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

השמיעו את קולכם

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

banner