דייסון עובדים על מכונית חשמלית שתצא לשוק ב-2020

השרטוטים של דייסון

הממציא סר ג'יימס דייסון אמר אתמול לגארדיאן הבריטי, כי החברה שלו, הידועה בשואבי האבק ומוצרי יניקת ודחיפת האוויר הייחודיים שלה – עובדת על מכונית חשמלית, שתצא לשוק ב-2020. זוהי תפנית מעניינת עבור החברה שידועה בפרפקציוניזם שלה, וכחברה שמוציאה או מוצר מושלם או זורקת אותו לפח.

המכונית, שפיתוחה החל ב-2015, ושעליה עובדים למעלה מ-400 מהנדסים לפי דברי דייסון, והחברה מתכננת להשקיע כ-2.6 מיליארד דולר (שני מיליארד לירות שטרלינג), תוך שהיא נסמכת על הניסיון העשיר שלה בפיתוח סוללות ומנועים חשמליים. דייסון הצהיר כי המכונית שלו לא תיראה ולא תעבוד כמו מכוניות חשמליות אחרות שכבר קיימות בשוק, אבל גם הזהיר כי המחיר שלה לא יהיה זול.  פרטים נוספים לא נחשפו על המכונית החשמלית העתידית של החברה, לטענתו של הממציא בגלל התחרות הקשה הקיימת כיום בענף המכוניות החשמליות.

 

 

דייסון, שהודיע על הפיתוח גם במכתב לעובדיו, ציין במכתבו את המטרה שהציב לעצמו לפני שנים להפחית את פליטת הגזים ממכוניות פרטיות ומשאיות. "בדייסון, יש לנו את ההזדמנות לשלב את כל הטכנולוגיות יחדיו לכדי מוצר יחיד", כתב. לא הרבה פרטים ידועים על המכונית החשמלית הבריטית החדשה, אבל בתעשיה היה ידוע שדייסון מפלרטטת עם כלי רכב חשמליים מזה זמן, כולל לשכור אנשי מפתח לשעבר בחברות כמו אסטון מרטין וטסלה. שאיפותיו של הממציא בנושא, נחשפו בטעות במסמך ממשלתי בשנה שעברה.

עוד בנושא:

בהודעה לעיתונות שהוציאה היום החברה, שיתף דייסון שרטוטים מוקדמים שלו, מ-1990, למערכת ציקלונית שנועדה ללכוד חלקיקים מזהמים בצינורות פליטה של מכוניות, אבל התעשיה לא גילתה בכך עניין והפרויקט בוטל. דייסון מספר שכשראה שממשלות וחברות לאורך השנים אינן עושות די כדי לצמצם את הזיהום הנגרם משריפת דלקים, מיקד את חברתו בפיתוח סוללות, שבהן ראה פיתרון לבעיית הזיהום – ככוח מניע למכוניות.

על פי נתונים של ארגון הבריאות העולמי, שבעה מיליון אנשים מתו ב-2012,  אחד מכל שמונה מיתות ברחבי הגלובוס. דייסון כתב: " זו המחויבות שלנו להציע פתרון לסכנה הסביבתית העולמית הגדולה ביותר. אני כבר מחכה להציג לכולכם מה שאני מקווה יהיה משהו ייחודי וטוב יותר, בבוא העת".

עדכון 29.9 – תיקון שגיאה (מיליארד במקום מיליון)

אם אתם כבר כאן…
רצינו לבקש טובה. בכתבה שזה עתה קראתם הושקעו שעות רבות של איסוף מידע, תחקיר, כתיבה, עריכה, גרפיקה, עיצוב, צילום ועריכת וידאו. בנוסף, יש לנו הוצאות קבועות על אירוח האתר, אחסון, שרתי וידאו, גרפיקה ועוד. “החיבור” נעשה על ידי שורה של עיתונאים מקצועיים, שבשבילם עיתונות היא שליחות, אבל היא גם פרנסה – ואנחנו מעדיפים לעבוד עבורכם, הקוראים. התמיכה הישירה שלכם מבטיחה את המשך קיומו של “החיבור” כמגזין עצמאי, אובייקטיבי, חופשי מתלות במפרסמים, ותאפשר לנו להביא לכם עוד סיפורים מעניינים, עוד תכנים שיוגשו בצורות מקוריות, עוד כתבות, עוד סרטונים ובכלל – עוד. לתמיכה במגזין

אולי יעניין אתכם גם...

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 21 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת, לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

השמיעו את קולכם

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

banner