גוגל קונה כפית…נגד פרקינסון

גוגל הודיעה השבוע שהיא רוכשת את חברת Lift Labs. צוות החברה יצטרפו למעבדת החדשנות החשאית של גוגל, Google X ולמחלקת מדעי-החיים של המעבדה.

החברה פיתחה את Liftware, מוצר אשר מקל על חייהם של אנשים בעלי רעד בידיים, תופעה נפוצה בקרב חולי פרקינסון. מדובר בזרוע לפריטי סכו"ם, שבבסיסה סוללה ומנגנון ייצוב, המחשב את התנודות של המשתמש ומפצה על כך בתנועה נגדית, תוך כדי שמירה על הסכו"ם במצב מאוזן אשר מאפשר למשתמש לאכול בנוחות, ולמנוע אי-נעימויות שונות כתוצאה מהרעד כמו מזון שמחליק ממנו בדרך לפה. לזרוע ניתן להחליף ראשים שונים של כלי סכו"ם (מזלג, כף וכו').

 

מלבד האביזר, פיתחה החברה שתי אפליקציות המיועדות גם הן לחולי פרינקסון ולסובלים מרעידות, Lift Stride המסייע להליכה יציבה, ו Lift Pulse למדידת עוצמת הרעד.

זאת איננה הפעילות הראשונה של ענקית החיפוש והתוכנה בתחום האביזרים הרפואיים.  לפני מספר חודשים חתמה החברה על שיתוף פעולה עם ענקית התרופות Novartis לעבוד על עדשות מגע אשר מנטרות את רמת הסוכר בדם, פרוייקט Baseline אשר נועד לאסוף מידע אודות אורך חיים בריא במטרה ללמוד כיצד למנוע מחלות, ופלטפורמת המידע הרפואי Google Fit – התשובה על גוגל לפלטפורמת של אפל HealthKit.

 

אולי יעניין אתכם גם...

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 21 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת, לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

השמיעו את קולכם

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

banner