B&O E8

ניכר שבזמן האחרון כל החברות קופצות על עגלת האוזניות האלחוטיות באמת. כאלה ששום כבל לא מחבר ביניהן ומדובר בשתי יחידות עצמאיות לחלוטין, דמויות תכשיט, הנתחבות לאוזן. אחת מהאחרונות לקפוץ על העגלה היא באנג אנד אולפסן הדנית שהוציאה דגם בשם – B&O E8, שאותו כבר ראינו בתערוכת ברלין – אבל סוף סוף קיבלנו אותו לסקירה מלאה.

עוד כשראינו את ה-  B&O E8 בברלין, התלהבנו מהקופסא שלהן, ובצדק: נרתיק הנשיאה של ה- B&O E8,  מעוצב לעילא כמצופה מהחברה הדנית והוא כנראה הכי נאה שראינו בקטגוריה. לא קפסולת פלסטיק מאורכת וכעורה כמו למשל אצל סמסונג, אלא קופסא נאה, עם גימור עור (סינתטי ככל הנראה), שראשי התיבות B&O טבועים בו, ואליה מחוברת רצועת נשיאה קטנה, שגם מתפקדת כגומיה שיכולה לעטוף את הקופסא ולהבטיח שהאוזניות לא יפלו מתוך הקופסא גם בנשיאה. נהדר.

 

על אף שעמיתינו בגיזמודו הכתירו אותן כ-"מגושמות", אנחנו דווקא לא התרשמנו שהן כאלה. נכון, הן לא הכי קטנות בקטגוריה, אבל הן גם לא ענקיות – שני "כפתורים" סבירים לגמרי בגודלם, עם טבעת כסופה דקיקה ומעוטרים בראשי התיבות B&O.

מבחינת ריפוד, ה- B&O E8 מציעות כמה אפשרויות: או כריות סיליקון בשלושה גדלים, או כריות קצף זוכר מסוג Comply, שמגיעות בגודל אחד. כיון שכותב שורות אלה שונא כריות סיליקון, בחרנו ב-Comply.

האוזניות נכנסות לתוך תעלת השמע, בתנועה של החדרה וחצי סיבוב נגד כיוון השעון, כלפי האפרכסת. מבחינת ישיבה באוזן, האוזניות בסך הכל נוחות ויושבות טוב, היה נחמד אם היו משתמשות ברכס הפנימי כדי ליצור התנגדות ולמנוע נפילה, אבל גם ללא זה, האוזניות יחסית יושבות בבטחה, וגם נענועי ראש אקראיים לא העיפו אותן ממקומן. מה שכן, לא בטוח שהיינו משתמשים בהן לפעילות ספורטיבית כמו ריצה או קפיצות, אבל לחיי יומיום עירוניים הן מתאימות בהחלט. עוד ראויה לציון העובדה שגם לאחר שימוש ממושך הן לא מכאיבות.

 

ה- B&O E8 מגיעות גם עם אפליקציה ייעודית שמאפשרת לשחק עם ההגדרות הבסיסיות, חיווי על מצב הסוללה וקצת יותר – כולל עיצוב צליל לסביבות ואופי שונה כמו "חם", "מלא רגש", "בהיר" ועוד. בנוסף, יש כאן אפשרות לעיצוב מצב ה-"שקיפות", מצב שבו המיקרופונים של האוזניות קולטים ומעבירים את הסביבה לאוזניכם – שימושי כשהולכים ברחוב או חוצים כביש וכיוצא בזה. שלושה מצבים לבחירה הם היקפי, חברתי (שלא תצאו סוציומטים ומנותקים במסיבות) או ליוממות. נאה.

B&O E8 מופעלות באמצעות ממשק מגע על ידי טפיחות קלות עם האצבע או מגע ממושך בשתי האוזניות. ההיגיון הוא ששמאל משמשת להפחתה/העברת שיר אחורה וימין משמשת להעברת שיר קדימה או הגברת ווליום. הבעיה? זה לא עובד הכי טוב. אמנם, יש שיפור ניכר מאז שבחנו אותן בברלין, אבל זה עדיין רגיש מדי – לא פעם או שחלק מהנגיעות לא נקלטו, או שקיבלנו תוצאה לא רצויה. בנוסף, גם כשמתעסקים עם האוזניות ומנסים להיטיב אותן באוזן, עלולים "ללחוץ" על כפתור המגע בטעות, להפסיק לעצמכם את המוזיקה או להפעיל מצב שקיפות (שגם הוא מנטרל את ההשמעה) לא כשרציתם אותם. חבל שבאנג אנד אולפסן לא כללו באפליקציה את האפשרות לכוונן את רמת הרגישות של ממשק המגע – כי כרגע הוא קצת רגיש מדי ולא הכי אינטואטיבי.

E8

מחלקת הצליל

כמצופה מבאנג אנד אולפסן, הצליל של ה- B&O E8 הוא מהטובים בקטגוריה. בשל היעדר דרייברים גדולים, האוזניות הללו, כמו אחרות במחלקה, חסרות עוצמה ולא בועטות. גם כשהגברנו את הווליום למקסימום לא היינו מרוצים מהעוצמה. ועדיין, הצליל עצמו טוב, עם טווח תגובה מרשים: מהבאס שאמנם קצת סובל מהיעדר העוצמה אבל עדיין נעים ופריך, ועד הצלילים הגבוהים כמו המצילות של Train of Consequences נשמעות מצוין וכך גם הגיטרות של Enter Sandman.

גם במת הצליל מפוזרת טוב יחסית לאוזניות מהסוג הזה, באופן מפתיע, כמו גם הפירוט: ב-Telegraph Road החי של הדייר סטרייטס, שמענו גם את מחיאות הכפיים של הקהל וגם את המצילות הדקות ביותר.  דווקא בטווחי הביניים, כמו הקול של סולן פרנץ פרדיננד איבדנו מעט פירוט. הם עדיין נשמעים טוב מאוד, אבל לא מושלם.

בסוגת הפופ, האוזניות הללו עושות עבודה טובה. נהנינו מכלי הנשיפה לצד צד חטיבת הקצב העצמתית ב-I am no good. ולא הופתענו כשגילינו שהן מתמודדות לא רע גם עם תזמורים מורכבים (אם כי כאן הפירוט טיפה הולך לאיבוד). ברם, הקסטנייטות בריקוד הספרדי מאגם הברבורים נשמעו מדוייקות, לצד הכינורות וקרנות היער. קרנות היער גם מדויקות ובולטות בנעימת הסיום של מלחמת הכוכבים: פרק 4, כמו גם ההפרדה והדיוק של החצוצרות, הטרומבונים והכינורות שיוצרים במה רחבה. שמענו אפילו את רעידות המיתרים של הצ'לו. בקיצור, גם עם מוזיקה קלאסית יצאנו מרוצים.

בגדול, הן ישרתו מצוין כל חובב מוזיקה ממוצע וקצת יותר – גם אודיופילים עשויים להיות מופתעים לטובה מרמת הפירוט וטווח התגובה של ה- B&O E8.

 

 

חיבוריות וחיי סוללה

באנג אנד אולפסן מתגאים בכך שה- B&O E8 מתקשרות ביניהן בטכנולוגיה של השראת שדה אלקטרומגנטי קרוב, כך שהן חוות פחות ניתוקים ונותנות חיבור רציף. בגדול, זה עובד. פה ושם חווינו שיהוקים וניתוקים ספורים כשהסלולארי היה בכיס האחורי של המכנסיים, אבל בסך הכל ההשמעה הייתה רציפה וטובה.

חיי הסוללה של ה- B&O E8 מאוד מרשימים ביחס לקטגוריה. מלבד העובדה שנרתיק הנשיאה מספק שתי טעינות מלאות (במקום אחת), מחזור אחד של האוזניות האלחוטיות הללו, נמשך יותר מארבע שעות של פעולה רצופה, וביחד עם המטען, זה אומר שיש לכם לא פחות מ-12 שעות פעולה בדרכים. מה שכן, כנראה באופן מכוון, האוזניה השמאלית תיפול חלל ראשונה, מאחר והימנית מתפקדת כדיבורית וניתנת להפעלה גם ללא אחותה.

 

זמן סיכום

B&O E8 הן לא האוזניות הכי זולות בקטגוריה, עם תג מחיר של 1,290 שקלים מחיר מומלץ לצרכן, והן גם לא הכי טובות בקטגוריה, אבל הן בהחלט מתברגות בראש הרשימה בזכות מנעד תגובה וצליל מהאיכותיים ששמענו באוזניות אלחוטיות מלאות, ובזכות חיי סוללה יוצאי דופן.

התחברנו

  • איכות צליל
  • חיי סוללה ארוכים

לא התחברנו

  • ממשק מגע מרגיז
  • חוסר מסוים בעוצמת צליל

השורה התחתונה

באנג אנד אולפסן עושים זאת גם הפעם, בלי חוטים.

אם אתם כבר כאן…
רצינו לבקש טובה. בכתבה שזה עתה קראתם הושקעו שעות רבות של איסוף מידע, תחקיר, כתיבה, עריכה, גרפיקה, עיצוב, צילום ועריכת וידאו. בנוסף, יש לנו הוצאות קבועות על אירוח האתר, אחסון, שרתי וידאו, גרפיקה ועוד. “החיבור” נעשה על ידי שורה של עיתונאים מקצועיים, שבשבילם עיתונות היא שליחות, אבל היא גם פרנסה – ואנחנו מעדיפים לעבוד עבורכם, הקוראים. התמיכה הישירה שלכם מבטיחה את המשך קיומו של “החיבור” כמגזין עצמאי, אובייקטיבי, חופשי מתלות במפרסמים, ותאפשר לנו להביא לכם עוד סיפורים מעניינים, עוד תכנים שיוגשו בצורות מקוריות, עוד כתבות, עוד סרטונים ובכלל – עוד. לתמיכה במגזין

אולי יעניין אתכם גם...

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 21 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת, לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

6 תגובותהשמיעו קולכם

השמיעו את קולכם

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

banner