ראיון: מאחורי העיצוב של האקספריה Z5

 

לצד ההצגה של טלפון הדגל החדש של סוני, האקספריה Z5, ישבנו עם שניים ממעצבי הטלפון, רייקה גרצן קונסטיין ויוקי קובוטה לשיחה. כיון שהאקספריה הראשון היה הטלפון הראשון ממותג מוכר שהיה גם חסין למים, רציתי לדעת מאיפה זה הגיע. התשובה פשוטה משחשבתם: מסתבר שזו הייתה דרישה של השוק היפני. היפנים אוהבים לקחת את הטלפונים שלהם לבתי המרחץ המסורתיים, לא בדיוק סביבה בריאה לאלקטרוניקה, ומכאן הדרישה לטלפון עמיד במים.

סימן מזהה נוסף של סדרת האקספריה לאורך השנים, היה כפתור ההפעלה העגול והכסוף בפאה הימנית של המכשיר. קונסטיין אומרת שהוחלט עליו בשעתו כי "פשוט זה היה רעיון מוצלח" ומיקום טוב למקום אותו, גם לימנים וגם לשמאליים, ורק לאחר מכן הוא הפך להיות סימן מזהה של הסדרה. בדגם הנוכחי הוא הועלם, והוחלף בכפתור שטוח, אליפטי, שהוא גם קורא טביעות אצבע.

Rikke Gertsen Constein Yuki Kubota

מימין: רייקה גרצן קונסטיין משמאל: יוקי קובוטה עם בן הטיפוחים שלהם

האקספריה Z5, הדור החדש של הטלפונים של סוני, מגיעים בכמה רמות. יש את דגם הקומפקט, הקטן יותר, בעל מסך של 4.6 אינץ', יש את האקספריה Z5 ה"רגיל" ויש את האקספריה Z5 פרימיום, שמגיע עם מסך ה-4K המדובר שמיד נעסוק בו. אבל הטלפונים השונים גם נבדלים זה מזה בצבעם ובמרקם של גב המכשיר. מכשירי הקומפקט מגיעים בצבעים עליזים של אדום (אדום שונית! מתקנים אותי השניים באדיקות), צהוב, לבן ושחור. ה-Z5 ה"רגיל" מגיע בצבעי כסוף, זהב, ירוק בקבוק ושחור אבל עם מרקם מחוספס של זכוכית חלבית. לעומתם, דגמי הפרימיום הם נוצצים תרתי משמע – הם מגיעים בצבעים מבריקים של זהב, כסוף מראה ושחור – כולם במרקם חלק. הכסוף הוא המוזר מביניהם, שכן הגב שלו הוא מראה של ממש. אפשר להסתרק איתו או לתקן איפור. לטענת קונסטיין וקובוטה, הבחירה היא מכוונת. בשעה שלדגמי הפרימיום נבחרו המרקמים החלקים והנוצצים כדי לשדר יוקרה, המרקם המחוספס למכשירי הביניים ומגוון הצבעים בשתי הרמות שמתחת, נועד לתת יותר בחירה לצרכנים. קובוטה וקונסטיין אומרים שהמרקם המחוספס אמור להעניק תחושה של שימושיות.

ולבסוף, עניין מסכי ה-4K. הרי די ברור שהיצע התכנים של 4K עוד לא רחב דיו כדי להצדיק מסך 4K בסלולרי. אבל התשובה של אנשי סוני, כולל אחת מנשות השיווק עמה שוחחתי, הייתה פשוטה: "רצינו להיות מוכנים לעתיד".

אולי תתחברו גם לאלה?

      

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 16 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

4 תגובותהשמיעו קולכם

השאר תגובה

banner