המשימה החשמלית של פורשה (וגם אפל)

בתערוכת כלי הרכב בפרנקפונט, הציגה יצרנית הרכב הגרמנית את ה-Porsche Mission E, רכב קונספט חשמלי חדש. ה-Mission E הוא רכב ספורטיבי המונע כולו באמצעות חשמל, וזאת בניגוד לדגמי הכלאיים הנמכרים כיום על ידי החברה. המערכת החשמלית ב-Mission E עובדת ב-800 וואט מתח כפול מהרכבים החשמליים בשוק כיום, הדבר מאפשר לטעון את סוללות במהירות רבה יותר כמו גם להפחית את משקל רכב, כך לדברי החברה.
טעינה של 15 דקות תטען 80% מהסוללה, ותאפשר לרכב ליסוע כ-400 ק"מ ובסה"כ מרחק של 500 ק"מ בטעינה מלאה. לשם השוואה, לטסלה נדרשות 70 דקות בכדי להגיע לאותו מרחק כמו ה-Porsche Mission E. בנוסף, המנועים ברכב מסוגלים לספק עוצמת מירבית גם לאחר מספר האצות בפרק זמן קצר, בעוד לשאר המנועים החשמליים נדרש "זמן התאוששות" לאחר ההאצה בכדי לעבוד בעוצמה מירבית.

פנים הרכב כולל לוח מחוונים הבנוי ממסך OLED ותצוגה תלת-מימדית אשר מתאימה את התצוגה לכל גובה וזווית בה הנהג מסתכל, עוד במכונית מצלמות מאפשרות ניווט באמצעות העיניים בלבד, ובמקום מראות צד, מוקרנת הסביבה האחורית של הרכב על צדי החלונות.

בסוף של יום מדובר ברכב קונספט, וייתכן שמרבית הטכנולוגיות שהוצגו ברכב כלל לא יגיעו לשוק, אולם בכל הנוגע למערכת החשמלית ולמנועים החשמליים נראה שפורשה לא שוללת רכב ספורט חשמלי לחלוטין.

 

החשמלית של אפל בדרך

אפל משקיעה גם היא מאמצים בכדי להביא לכביש את הרכב החשמלי מתוצרתה כבר בשנת 2019, כך על פי דיווח ב-WSJ. הפרוייקט שזכה לשם "פרוייקט טייטאן" מעסיק כ-600 עובדים, כעת על פי הדיווח צוות הפרוייקט צפוי לגדול פי שלושה. כמו כן, על אף שהחברה מעסיקה מומחים בתחום הנהיגה האוטונומית, הרכב המדובר כך נראה לא יהיה אוטונומי, אלא בשלב מאוחר יותר. דיווח זה מצטרף למספר דיווחים אודות רכב תוצרת אפל, בתחילת השנה דווח כי נראה רכב עם מערך חיישנים ומצלמות, אפל מעסיקה מומחי רכב, ואף "גונבת" עובדים מטסלה וחברות בעלות תחומי עיסוק משיקים.

 

אולי תתחברו גם לאלה?

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות

הראל שטנשטיין

בעברו כתב הסלולר של מעריב, נענע10 וחורים ברשת ושימש ככתב פרילנסר של אתר EETimes האמריקאי. כיום מייעץ שטנשטיין לחברות הזנק ומפתחים בנושאי אסטרטגיה, שיווק ופיתוח אפליקציות לטלפונים חכמים ומחשבי לוח.

השאר תגובה

banner
%d בלוגרים אהבו את זה: