המחיר והנפח זהים – אבל החבילות של Pmobile מכילות פחות לעומת גולן

pmobile

לפני כמה חודשים, על רקע היחלשותה של גולן טלקום, קמה כמעט בין-לילה חברת סלולר אחרת,  Pmobile, שנציגיה התמקמו בעמדות ששימשו עד אז את נציגי גולן טלקום בתוך חנויות באג.

איך מקימים חברת סלולר בשתי דקות? למעשה, לא מדובר בחברה עצמאית, אלא בשיתוף פעולה בין פלאפון לרשת באג. המותג החדש, כך ודאי הניחו שתי החברות, יוכל לצמוח במהירות בזכות העובדה שרבים מהצרכנים רגילים לעובדה שהם יכולים למצוא נציגים של גולן טלקום בסניפי באג, ואפשר יהיה לנייד אותם במקום זאת לחברת Pmobile. זו כנראה גם הסיבה לדמיון שבין החבילות של Pmobile לחבילות של גולן: חבילת הכול כלול של 6 ג'יגה גלישה ב-29 שקל, חבילת הכול כלול עם 10 ג'יגה גלישה ב-39 שקל וחבילת הכול כלול עם 20 ג'יגה גלישה ושיחות לחו"ל ומחו"ל ב-99 שקל.

אבל תכולת החבילה לא זהה. Pmobile אמנם מציעה חבילות דומות לאילו של גולן טלקום ויש מי שעלול לטעות ולחשוב שזו ממש אותה גברת בשינוי אדרת, אך הן לא זהות. תמיד צריך לקרוא את האותיות הקטנות, כי שם מסתתרים התנאים החשובים שעושים את ההבדל.

בחו"ל הכל כלול? 

כך למשל, בעוד שב-Pmobile שימוש ללא הגבלה מוגבל ל-5,000 דקות שיחה, בגולן טלקום מדובר ב-10,000 דקות. גולן מאפשרת שיחות ל-56 מדינות עד 10,000 דקות, ואילו Pmobile מאפשרת שיחות ל-23 מדינות עד 500 דקות בחודש. הבדל חשוב הוא חבילת השיחות מחו"ל: פלאפון מאפשרת שימוש חד פעמי ו-"מתכלה", ואילו גולן מאפשרת לנצל אותה במשך 45 ימים בשנה קלנדרית.

עוד בנושא: סלקום חייבה לקוחה על גלישה מזדמנת בחו"ל – ותשלם 15 מיליון

הבדל משמעותי נוסף שבו שוב יש לגולן יתרון הוא צירופם של עוד קווים: בעוד שבגולן כל קו נוסף יעלה 10 שקלים בלבד (עד חמישה קווים סה"כ), בפלאפון הקווים הנוספים יקרים יותר, ומחירם יורד ככל שמצרפים עוד קווים: קו שני ב-24 שקל לחודש, קו שלישי ב-22.30 שקל למנוי, קו רביעי ב-21.50 שקל למנוי וקו חמישי ב-21 שקל למנוי. בשורה התחתונה, 5 קווים בגולן טלקום במסלול הזה יעלו יחד 69 שקל לחודש, ואילו 5 קווים במסלול הזה בפי מובייל יעלו 105 שקל.

הנה דוגמה להבדלים בין חבילות ההכול כלול, כפי שהן מופיעות באתרי האינטרנט של החברות:

     

במילים אחרות, אל תסתכלו בקנקן אלא במה שיש בו. בכל פעם שאתם עומדים לעבור לחברת סלולר – בדקו היטב את הסייגים וההגבלות – גם כאשר שם החבילה הוא "הכול כלול". שימו לב שבתוך ה"הכול כלול" לא הכול כלול, משום שהחברות מסייגות את הבטחתן ומציינות שמדובר בשימוש סביר והוגן. כדי לדעת כיצד מגדירה החברה את השימוש הסביר וההוגן מבחינתה, תצטרכו להיכנס לסעיפי החוזה ולבדוק מה כמות הדקות וההודעות המירבית. נראה שככל שהתחרות תיחלש, כך יהיו הבדלים גדולים יותר בין תכולת החבילות שמציעות החברות.

תגובת פלאפון

״ההשוואה בין שתי החבילות אינה מדויקת. pmobile מציעה מגוון חבילות משתלמות אשר כוללות שירותים נוספים. כל הפרטים כתובים במסמכי ההצטרפות באופן מפורט ונכון״.

הידיעה פורסמה במקור ב-"פואנטה", בלוג הצרכנות של דפנה הראל כפיר

אולי תתחברו גם לאלה?

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

דפנה הראל כפיר

ב-11 השנים האחרונות ערכתי את מדור הצרכנות ב"גלובס", כתבתי בחלקים שונים של העיתון והגשתי באתר "גלובס" מבזקים כלכליים ואת התוכניות "ברקוד" ו"צ'ק אין". ביססתי את מעמדי כמומחית בתחום הצרכנות וכפרשנית בתוכניות טלוויזיה שונות, כמו "הכול כלול" בערוץ 10, אורלי וגיא בערוץ 10, "הבוקר של קשת" בערוץ 2, "סוגרים חשבון" בחינוכית ועוד. סיקרתי, ראיינתי וערכתי, כתבתי, ניתחתי ועיצבתי – כשבכל יום שבתי וראיתי לנגד עיניי מחדש את המטרות שבעיניי צריכות לעמוד לנגד עיני כל עיתונאי ועיתונאי: לספק תוכן חשוב, מהימן, מחדש ומועיל.

השאר תגובה

banner