הצצה ראשונה לדור החמישי של מוטו G

MWC2017

לאורך השנים, סדרת המוטו G של מוטורולה בנתה לעצמה שם של מובילה בפלח השוק של טלפונים זולים, עם יחס עלות תועלת יוצא מהכלל. כעת משיקה מוטורולה את הבן החמישי בסדרה, מוטו G5 ושיחקנו קצת גם איתו. מבחינת העיצוב, הוא קצת מזכיר את המוטו Z המודולרי והיקר יותר, אבל בגירסה טיפה יותר שמנמנה (לא קראנו לו שמן, פשוט המוטו Z מאוד דק), ועם סידור דומה של עיגול המצלמה. הוא נוח מאוד לאחיזה ביד (למרות שבסרטון הוא קצת מחליק לנו, מהתרגשות. נגיד) עם גוף מתכתי, ומציע ערכת תכונות לא רעה יחסית לטלפון שמיועד להפצה בגזרת השוק הנמוכה.

 

מוטו G5 טומן בחובו מעבד סנאפדרגון 430, עם שלושה גיגהבייט של זיכרון ומסך IPS בן חמישה אינצ'ים ורזולוציית HD מלאה. הנתונים האלה הופכים אותו אגב, למתחרה ישיר של הנוקיה 3 והנוקיה 5 שעליהם פרסמנו היום גם הצצה. ברשימת נקודות התורפה של ה-מוטו G5, אפשר למנות את העובדה שהוא עדיין עם שקע מיקרו-USB ולא USB-C שהפך להיות התקן דה פקטו החדש לכל הטלפונים החדשים, וסוללה שעל הנייר נשמעת קצת חלשה – סוללה של 2,800 מיליאמפר/שעה. יחד עם זאת, תרשו לי להמר של-G5 יהיו חיי סוללה מרשימים, הודות למיטוב של מוטורולה, שמוכר גם מדגמים קודמים.

המצלמה האחורית שלו היא מצלמת 13 מגהפיקסל שמתהדרת במפתח צמצם רחב במיוחד יחסית לסמארטפונים של f1.7, מה שאומר שצילומי הלילה שלו כנראה יהיו טובים, ואילו הקדמית היא מצלמת חמישה מגהפיקסל, והוא מגיע בשני צבעים: שחור-אפור וזהב. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 7, הינוקא שוקל 145 גרם, ואמור לצאת לשוק עוד החודש (מרץ).

למוטו G5 יש גם אח גדול, שנקרא מוטו G5 פלוס, שהוא שווה לערך לחוויה של להזמין צ'יפס ולהגדיל אותו בשלושה שקלים – המסך טיפה יותר גדול (5.2 אינץ' במקום חמישה), הקיבולת סוללה מוגדלת ב-200 מיליאמפר/שעה ל-3,000, המעבד משודרג לסנאפדרגון 625 במקום סנאפדרגון 430, קצת יותר זיכרון ועוד כמה שיפורים קטנים שמצדיקים את המילה פלוס ליד השם – כמו המצלמה, שהיא אמנם 12 מגהפיקסל ולא 13 אבל למשל מאפשרת צילום וידאו ב-2K. שני המכשירים האחים שניהם מסקרנים, ונשמח לבדוק אותם לעומקם לכשיגיעו לישראל.

גילוי נאות: הכותב היה אורח חברת SAP בברצלונה

 

אולי תתחברו גם לאלה?

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 16 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

השאר תגובה

banner