העתיד של פאראדיי פיוצ'ר

פאראדיי פיוצ'ר

CES 2017
פאראדיי פיוצ'ר איננה חברה רגילה. מצד אחד נראה שהיא הכל מלבד מלבד בלון מלא אוויר חם – עובדי החברה הם בכירים בתעשיית הרכב, עם היסטוריה אצל גנרל מוטורוס, טסלה, BMW, אאודי, לוטוס, למבורגיני, אפל ועוד. 
החברה כבר החלה השנה בבניית המפעל לייצור כלי הרכב, סכומי כסף אדירים הועברו לפרוייקט ועוד. מצד שני, גל עזיבות של בכירים מעיב על שמה, כאשר האחרונה שבהן היא עזיבתו של המנכ"ל עצמו שבוע לפני הצגת הרכב הראשון של החברה שייכנס לפס הייצור, שמועות על בעיות פיננסיות, הלוואות, פטנטים בבעלות חברה אחרת  ועוד שלל צרות, כך שעתידה של החברה והרכב שהוכרז עדיין לוט בערפל.


FF91 – רכב העתיד?

במהלך ההכרזה הדגיש מנהל ההנדסה של החברה, ניק סמספון, את היותה של Faraday Future חדשנית, מהפכנית וכזאת שאיננה כבולה לבירוקרטיות תאגידיות, כך שביכולתה לשנות באמת את תעשיית הרכב. 
ה-FF91 הוא רכב חשמלי לחלוטין, הכולל 36 חיישנים, מצלמות ומכ"מים לנהיגה אוטונומית, כך שניתן להשאיר את הרכב למצוא חנייה לבד, וכשזה יחנה, תתקבל התראה על מקום החנייה בסמארטפון (ובהדגמה החיה שהוצגה הרכב אכן חנה במקום היחיד שהיה פנוי). תמיכה במגוון התקני הטענה כמו גם הטענה אלחוטית, סוללה של 130 קילוואט/שעה, טווח נסיעה של 600-700 ק"מ לטעינה בודדת, 1050 כוחות סוס בשיא, 0-100 קמ"ש ב2.39 שניות, לעומת טסלה S שסיימה ב-2.5 שניות. לכאורה, חלום של חולי הגה וחובבי טכנולוגיה.

הרכב מחובר לאינטרנט באמצעות מספר מודמי דור רביעי (LTE) ואנטנות WI-FI על הרכב ניתן לשלוט באמצעות פקודות קוליות. אפשר להזרים סרטים לצפייה על גבי המסכים הלא מעטים ברכב ועוד. כמו שכבר דיווחנו בשנה שעברה, הרכב יזהה את הנהג (ואת היושבים ברכב) בכדי להתאים את ההגדרות האישיות באופן אוטומטי ויאפשר לבעליו להיכנס לרכב ללא מפתח. במקום מראות צד יש כאן מצלמות, ובמקום ידיות הדלת, ישנם משטחי מגע. חדשנות וחשיבה לא שגרתית לא חסרה כאן, אבל הבעיות האופרטיביות שציינו מעלה, יכולות להעיב על ההגעה של הפלא בסופו של דבר אל הכביש.

הרכב אמור להגיע לכבישים בשנה הבאה, כלומר, 2018,  ו-300 הראשונים שיזמינו את הרכב בהזמנה מוקדמת עם מקדמה של 5,000 דולרים יקבלו גירסת ייצור מיוחדת. האם פאראדיי פיוצ'ר אכן תגיע לכביש? את זה עוד נצטרך לראות.

 

אולי תתחברו גם לאלה?

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות

הראל שטנשטיין

בעברו כתב הסלולר של מעריב, נענע10 וחורים ברשת ושימש ככתב פרילנסר של אתר EETimes האמריקאי. כיום מייעץ שטנשטיין לחברות הזנק ומפתחים בנושאי אסטרטגיה, שיווק ופיתוח אפליקציות לטלפונים חכמים ומחשבי לוח.

תגובה אחתהשמיעו קולכם

השאר תגובה

banner