הפורטל של קרייזלר קורץ לבני המילניום

קרייזלר פורטל

CES 2017

החידושים מרחיקי הלכת בעולם הרכב מציתים את דמיונם של המעצבים והמהנדסים של חברות כלי הרכב השונות, ואין כמו רכבי הקונספט בכדי לנסות להבין ולו מעט מהעתיד הצפוי: הפורטל של קרייזלר הוא רכב שנבנה "על ידי דור ה-Y בשביל דור ה-Y", לפי אנשי החברה. התפיסה העיקרית היא שהרכב הוא ה"מקום השלישי", המקום בו מבלים את הזמן כאשר נוסעים מהבית לעבודה או ממקום אחד למשנהו.
מאחר שעל פי התחזיות, כלי הרכב לא יהיה בהכרח בבעלות אחת, ומאחר שבגלל מחסור במקום ישיבה לא הגיוני לקנות רכב חדש, הפורטל הוא מודלורי בכל הנוגע למושבים – ניתן להוסיף ולהוריד כאלה לפי צורך.

קרייזלר פורטל
כשנהיגה אוטונומית ברמה כלשהי נלקחת בחשבון, הרי שהזמן הפנוי מאפשר גישה לרשתות חברתיות, צפייה בסרטים ועוד שלל פעילויות שכרגע לא מתאפשרות למי שצריך למלא את מלאכת הנהיגה – אבל הפורטל יציע אותם לנוסעיו שהתפנו מהמלאכה. בנוסף, על העיצוב לקחת בחשבון את הסביבה החיצונית, כיצד להתריע להולכי הרגל שהרכב אכן זיהה אותם וניתן לחצות את הכביש, או לאן פניו מועדות (כן להפעיל את האיתות בזמן). רכבי קונספט לא תמיד מגיעים לכביש בצורתם המקורית, אבל לרוב חלקים מהם, ממשקי אדם מכונה ואחרים, כן מוצאים בסופו של דבר את דרכם אל מכוניות הייצור ואותם נראה בכבישים עוד כמה שנים. 

 

אולי יעניין אתכם גם...

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות

הראל שטנשטיין

בעברו כתב הסלולר של מעריב, נענע10 וחורים ברשת ושימש ככתב פרילנסר של אתר EETimes האמריקאי. כיום מייעץ שטנשטיין לחברות הזנק ומפתחים בנושאי אסטרטגיה, שיווק ופיתוח אפליקציות לטלפונים חכמים ומחשבי לוח.

השמיעו את קולכם

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

banner